شناسهٔ خبر: 35904 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دومین همایش سالانه دانشجویی فلسفه در ایران

دومین همایش دانشجویی فلسفه» به همت گروه فلسفه دانشگاه تربیت مدرس به منظور فراهم آوردن مجالی برای گفت‌وگوی سازنده فلسفی میان دانشجویان و طلاب فلسفه در سراسر کشور، برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دومین همایش دانشجویی فلسفه در حالی برگزار می شود که محمد سعیدی‌مهر و داوود حسینی (اعضای هیئت علمی دانشگاه تربیت مدرس) دبیر علمی و دبیر اجرایی خواهند بود. دانشگاه تربیت مدرس  روز چهارشنبه، ۲۷ آبان ۱۳۹۴ میزبان این همایش علمی است.

با نگاه به این‌که در مقام انتخاب مقالات قابل ارائه در همایش، ترجیح اساتید و پیش‌کسوتان بر جوانان و دانشجویان به عنوان یکی از نقیصه های غیرقابل انکار همایش‌های عمومی تلقی می‌شود و با توجه به نقش تأثیرگذار همایش‌های دانشجویی در ایجاد فرصت‌هایی برای تعامل سازنده، این همایش در صدد فراهم‌نمودن فرصتی جهت استفاده از ظرفیت‌های علمی دانشجویان، اشتراک‌گذاری دیدگاه‌ها و اندیشه‌های نو و گفت‌وگو میان دانشجویان از گرایش‌های مختلف فلسفه می‌باشد.

اعضای هیأت علمی همایش به شرح زیر است:

دکتر حمیدرضا آیت الهی (دانشگاه علامه طباطبایی)

دکتر رضا اکبری (دانشگاه امام صادق علیه‌السلام)

دکتر رضا اکبریان (دانشگاه تربیت مدرس)

دکتر محمد ایلخانی (دانشگاه شهید بهشتی)

دکتر محسن جوادی (دانشگاه قم)

دکتر سید محمد علی حجتی (دانشگاه تربیت مدرس)

دکتر داود حسینی (دانشگاه تربیت مدرس)

دکتر غلام‌رضا ذکیانی (دانشگاه علامه طباطبایی)

دکتر محمد سعیدی‌مهر (دانشگاه تربیت مدرس)

دکتر علی فلاح رفیع (دانشگاه تربیت مدرس)

دکتر لطف‌الله نبوی (دانشگاه تربیت مدرس)

شرکت‌کنندگان در این همایش دانشجویی، فقط از دانشجویان و دانش‌پژوهان فلسفه‌ می‌باشند. کلیه دانشجویان در مقاطع مختلف و نیز طلاب حوزه‌های علمیه که در یکی از گرایش‌های فلسفه به تحصیل اشتغال دارند، برای شرکت در همایش، می‌توانند چکیده  مقالات علمی خود را تا ۳۱ شهریور ۹۴ به دبیرخانه همایش ارسال کنند. گفتنی است هیچ محدودیتی برای موضوع مقالات همایش وجود ندارد.

درباره نحوه ارسال مقاله به این همایش آمده است:

۱-نویسنده یا نویسندگان مقاله می‌باید دریک از مقاطع کارشناسی، ارشد یا دکتری یکی از گرایش‌های فلسفه یا یکی ازمقاطع سطح ۱ تا ۴ حوزه به تحصیل اشتغال داشته باشند یا این‌که دانش‌آموخته کارشناسی یا کارشناسی‌ارشد باشند.  البته ازمقالات فلسفی دانشجویان در رشته‌های غیر از فلسفه استقبال می‌شود.

۲- مقالاتی که با همکاری اساتید تألیف شده باشند پذیرفته نخواهند شد.

۳-همایش علاوه بر مقالات فارسی از دریافت مقالاتی که به زبان انگلیسی یا عربی نگاشته شوند استقبال می‌کند.

۴-شرکت‌کنندگان می‌بایدچکیده مقاله خود را در ۱۵۰۰ تا ۲۰۰۰ کلمه که در محیط Word تنظیم شده است، به همراه کاربرگ تکمیل‌شده شرکت در همایش تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۴ به رایانامه همایش philosophy@modares.ac.ir ارسال دارند.

یادآور می‌شود برنامه دومین همایش دانشجویی و ضوابط شرکت در همایش به‌زودی اعلام می‌شود. دانشجویان و پژوهشگران گرامی برای دریافت اطلاعات بیشتر می‌توانند به نشانی http://www.modares.ac.ir/Conferences/SPC مراجعه نمایند یا با دبیر خانه همایش به شماره‌های ۸۲۸۸۳۶۹۶ و ۸۲۸۸۴۶۶۲ و ۸۲۸۸۳۶۰۷ تماس بگیرند.

نظر شما