شناسهٔ خبر: 35925 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

حمیدرضا نوربخش درباره لغو کنسرت‌ها دادستانی قول داد

حمیدرضا نوربخش که این روزها در ارکستر موسیقی ملی به عنوان خواننده حضور دارد، می‌گوید: قرار است ارکستر ملی مختص به یک عده نباشد؛ زیرا این ارکستر متعلق به همه است و امکانی است برای کسانی که صلاحیت دارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ خانه موسیقی و مدیر آن تا به امروز نقش پررنگی در عرصه موسیقی داشته و همیشه نامش در محافل هنری فاخر شنیده شده، حمیدرضا نوربخش به تازگی قرار است به عنوان خواننده در کنار رشید وطن دوست در ارکستر ملی حضور پیدا کند، او درباره این حضور به هنرآنلاین گفت: ما از ابتدا بسیار تلاش کردیم تا این ارکستر شروع به کار کند. استاد فخرالدینی اصرار داشتند در افتتاحیه حضور داشته باشم که متاسفانه من در آن تاریخ خارج ایران بودم و قرار شد در برنامه بعد حتما حضور داشته باشم. آقای فخرالدینی از استادان با سابقه ما هستند و سلیقه موسیقایی ایشان بسیار مورد استقبال من است. البته در این برنامه مجبور شدیم به دلیل کمبود وقت از آثار گذشتگان استفاده کنیم.

نوربخش درباره رپرتوار اجرایی ارکستر گفت: قطعات قدیمی و جدید در این برنامه اجرا می شود که "شب جدایی" اثر مجید وفادار، "دگر چه می‌خواهی"، "هزار دستان" و ... از قطعاتی هستند که در گذشته اجرا نشده‌اند و اما آثاری مثل "سنگ خارا" ، "مرغ سحر" و ... نیز که جزو آثار ماندگار موسیقی هستند اجرا خواهند شد.

او درباره حضور رشید وطن‌دوست در این برنامه هم گفت: ایشان با بنده در این کنسرت حضور داشته و چند قطعه را به زبان آذری اجرا خواهند کرد.

این خواننده با سابقه موسیقی درباره مدت زمان حضورش در ارکستر ملی هم بیان کرد: قرار است ارکستر مختص یک عده نباشد که این سیاست بسیار عالی است. ارکستر ملی یعنی ارکستری که موسیقی ملی اجرا می‌کند و متعلق به همه است و امکانی است برای کسانی که صلاحیت دارند. همه افرادی که شایستگی دارند می‌توانند در کنار ارکستر قرار گیرند. من نیز تا زمانی که احساس کنم وجودم لازم است و ارکستر بخواهد، من حاضر خواهم بود.

این هنرمند همچنین درباره اجرای شهرستان‌ها گفت: اگر برنامه‌ای باشد حتما همکاری می‌کنم. در کل بهتر است خوانندگان دیگری مخصوصا جوانان به ارکستر وارد شوند. به طور مثال در قدیم ارکستر گل‌ها برای یک نفر نبود و تنوع آن باعث جذابیت می‌شد. یکی از سیاست‌های دیگر این ارکستر این است که رهبران دیگری هم بتوانند آثار خود را رهبری کنند.

مدیر خانه موسیقی در پاسخ به عدم حضور پررنگش در عرصه موسیقی پاسخ داد: همانطور که اشاره کردم یک مقدار بحث پسند و سلیقه من است. هر زمان فرصت و پیشنهاد خوبی بوده است طبیعتا پذیرفته‌ام. اصراری بر کار کردن نداشته‌ام. چون از ابتدا بر این باور بوده‌ام که موسیقی باید برای موسیقی باشد. خود موسیقی و آدم‌های آن برای من مهم هستند. بنابراین اگر کسی بخواهد در این زمینه شاغل باشد باید دائما برای گروه خود پروژه تعریف کند. به هر دلیل من نخواسته‌ام که اینطور باشم.

این مدرس آواز در بخش دیگر صحبت‌هایش در پاسخ به حواشی حول محور نهاد خانه موسیقی گفت: فقط یک جمله می‌گویم اینکه الان خوشحال هستم.به دلیل اینکه سال‌های سال ، ما دنبال افراد بودیم که مشارکت کنند و حضور فعال داشته باشند. امروز خوشبختانه این اتفاق افتاده است. وقتی می‌بینم ۱۰۰ جوان برای مشارکت آماده هستند، این از نظر من خیلی خوب است. ما حتما استقبال می‌کنیم و از آن‌ها خواهیم خواست با ما همکاری کنند. البته با شرط اینکه با پیشنهاد بیایند. تخریب هیچ چیز را حل نمی‌کند. هرچیزی ساز و کار قانونی دارد. سال گذشته همایون شجریان، پورناظری‌ها و ... با انتقاد به خانه موسیقی آمدند و بعدها خودشان مسئول پیگیری بعضی از کارها شدند. منظور اینکه این هنرمندان منتقد بودند اما از راه آن وارد شدند. ما به این‌جور افراد احتیاج داریم.

وی در پایان هم درباره لغو کنسرت‌های موسیقی تاکید کرد: در این زمینه به طور جد پیگیری‌هایی شده است. جلسات متعدد و مکرر با دادستانی و ... داشته‌ایم و تا این لحظه قول‌هایی داده‌اند، امیدوارم در آینده شاهد این قضیه نباشیم.

نظر شما