شناسهٔ خبر: 35940 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برخورد با مسببان موضوع بورسیه را از قوه قضاییه پیگیری می‌کنیم

عضو کمیسیون آموزش مجلس گفت: باید با افراد مسبب موضوع بورسیه‌ها برخورد قانونی صورت گیرد، برای همین از قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم انتظار داریم دراین قضیه ورود پیدا کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت الاسلام محمد سلیمی درخصوص پیگیری کمیسیون آموزش درباره جرم هایی که در زمینه بورسیه ها صورت گرفته از طریق دادستانی قوه قضاییه و معاون اول رئیس جمهور گفت: بالاخره به دانشجویان بورسیه و نظام ظلم شد، مقام معظم رهبری نیز به طور صریح به این موضوع اشاره کردند، باید با افراد مسبب موضوع بورسیه‌ها برخورد قانونی صورت گیرد.

وی ادامه داد: علاوه بر دانشجویان به نظام نیز ظلم شد، حال سوال این است که با کسانی که ظلم کرده اند چه برخوردی شده است؟ وزارت علوم به عنوان مخاطب اصلی این قضیه برای رفع این ظلم باید سریع تر اقدام کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس تاکیدکرد: باید با افرادی که منشاء این ظلم بودند برخورد شود، اگر برخوردی نشود، این افراد مسیرهای دیگری را طی می کنند.

وی بابیان اینکه دست هایی در کار بورسیه ها وجود دارد، افزود: طرح مساله بورسیه ها بیشتر هوچی گری تبلیغاتی، برای بهره برداری سیاسی بود. اینکه ما اعتماد عمومی مردم را برای یک بهره برداری سیاسی زیرسئوال ببریم ظلم به نظام است، ضمن اینکه این مساله باعث شد، برخی نخبگان از مسیر تحصیل و تحقیقات و خدمت به کشور بازمانند و زندگی آنها به چالش کشیده شد.

سلیمی یادآور شد: کمیته اصل ۹۰ نیز اعلام کرده نزدیک ۹۷ درصد بورسیه ها هیچ مشکلی نداشتند بنابراین انتظار ما این است که هرچه سریع تر بانیان این ظلم معرفی شوند و قوه قضاییه هم به عنوان مدعی العموم حتی اگر وزارت علوم دراین زمینه اقدام نکند، خود در این مساله ورود پیدا کرده و با بانیان این مساله برخورد جدی و قانونی کند.

عضو کمیسیون آموزش مجلس در خصوص اینکه با توجه به تاکید مقام معظم رهبری هنوز تکلیف بورسیه های باقی مانده روشن نشده است، افزود: یک عده در وزارت علوم مانع به نتیجه رسیدن مساله بورسیه‌ها هستند، برای همین از قوه قضائیه به عنوان مدعی العموم انتظار داریم دراین قضیه ورود پیدا کند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۵-۱۱ ۱۶:۱۴ 0 0

    کسانی به بورسیه ها ظلم کردند که آنان را غیرقانونی بورسیه کردند. به طور مشخص کامران دانشجو مقصر اصلی است
                                

نظر شما