شناسهٔ خبر: 35943 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اولین جایزه سالانه «کارنی» ویژه بازیگران تاسیس شد

یک جایزه سالانه به منظور تجلیل از بازیگران شخصیت‌پرداز و به یاد «آرت کارنی» تاسیس شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، اولین جایزه سالانه کارنی برای تجلیل از بازیگران شخصیت پرداز (Character Actor ) تاسیس شد. این جایزه که به افتخار آرت کارنی برنده جایزه اسکار و شش جایزه امی نامگذاری شده است، اولین مراسم خود را در ۱ نوامبر در بورلی هیلز برگزار خواهد کرد. این مراسم همزمان با شصتمین سالگرد نمایش فیلم تلویزیونی «Honeymooners» با بازی آرت کارنی است.

آرت کارنی در ۴ نوامبر ۱۹۱۸ در مونت ورنون نیویورک به دنیا آمد، او که بیشتر برای بازی در کمدی موقعیت «Honeymooners» مقابل جکی گلیسون مشهور است برای بازی درخشانش در فیلم «هری و تونتو» برنده جایزه  اسکار بهترین بازیگر مرد شد. کارنی در ۹ نوامبر ۲۰۰۳ در سن ۸۵ سالگی درگذشت.

برایان کارنی فرزند آرت کارنی که همراه با جیم کاتز و دیوید کاتز اقدام به تاسیس این مراسم کرده است، در این باره گفت : ما معتقدیم این بازیگران شخصیت پرداز به اندازه کافی مورد توجه قرار نمی گیرند. جایزه ما در واقع نشان یک عمر دستاورد هنری برای بازیگرانی است که بافت و زمینه را در فیلم ها و برنامه های تلویزیونی ایجاد می کنند اما در هیچ مراسمی مورد تقدیر و توجه واقع نمی شوند.

آرت کارنی

هیات رئیسه این جایزه سالانه متشکل از بازیگران، تهیه کنندگان، کارگردانان و مدیران استودیوهای فیلمسازی هستند که چهار بازیگر را از بین ۱۰ نامزد به علاوه یک «بازیگر جوان با استعداد» انتخاب می کنند.  

برایان کارنی در حال حاضر در حرفه بازیگری و صداپیشگی فعالیت می کند و جیم کاتز تهیه کننده و دیوید کاتز مدیر عامل شرکت گروه الویس دوران در نیویورک است. 

نظر شما