شناسهٔ خبر: 35967 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری کارگاه های تخصصی تئاتر با حضور مدرسان سرشناس

مدرسه تئاتر سه نقطه اولین دوره کارگاه آموزشی نمایش های رادیویی، کارگاه تئاتر زنده و كارگاه «ساختار شناسی عواطف و تبدیل آن به ابزار بیانگری» را برگزار می کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کارگاه آموزش های نمایش رادیویی در پنج بخش شامل بازیگری، کارگردانی، نویسندگی، تهیه‌کنندگی نمایش های رادیویی و همچنین کارگاه بازیگری و قصه گویی کودک برای رادیو در مدرسه تئاتر سه نقطه برگزار می شود.

دکتر شهرام گیل آبادی، ایوب آقاخانی، آرش آبسالان، دانیال حکیمی، نادر برهانی مرند، فریدون محرابی، بهرام ابراهیمی، سعید معدن کن، نگین جواجه نصیر، شهره خوشنویس، بهرام سروری نژاد، مریم نشیبا، محسن جواهری و محمد امیر یارمحمدی از جمله اساتیدی هستند که در این کارگاه‌ها به آموزش می پردازند.                                                       

لازم به ذکر است پس از برگزاری کارگاه آموزشی نمایش های رادیویی اعضای منتخب برای اجرای رادیویی معرفی خواهند شد. 

برگزاری کارگاه تئاتر زنده در مدرسه تئاتر سه نقطه

کارگاه تئاتر زنده به سرپرستی فرهاد فروتنیان مدیر موسسه تئاتر اینتراکت و کمپانی لایو تئاتر هلند از روز چهارشنبه ۲۱/ ۵/ ۹۴  کار خود را در مدرسه تئاتر سه نقطه آغاز می کند.

این کارگاه با ترکیبی ویژه از فنون مدرن، جهت بالا بردن و گسترش مهارت های ویژه برای هنرمندان و آگاهی های زندگی روزمره و اجتماعی مورد استفاده قرار می گیرند.

کارگاه تئاتر زنده در چهار دوره "مقدماتی، مبانی، پیشرفته و تکمیلی" برگزار می شود که دوره مقدماتی آن با ۶۰ % تخفیف شهریه به هنرجویان ارائه می شود و در جریان آموزش این کارگاه ها از مباحثی همچون مشاهده، شنیدن، بیان، ریتم، کشف امکانات فیزیکی، درک فضا تا بررسی ساختمان نمایشنامه زنده، شناسایی منابع زنده تم های درام و کمدی و نحوه ی تولید و اجرای اثر نمایشی مورد بررسی قرار می گیرند.

به گفته فرهاد فروتنیان مدرس این کارگاه، آموزش های این دوره نه تنها جهت استفاده در عرصه هنرهای نمایشی، بلکه به دلیل بهره گیری از علوم روانشناسی، جامعه شناسی و رفتار شناسی در بسیاری از زمینه های اجتماعی و حرفه ای دیگر می توانند مورد استفاده افراد هر صنف و لایه اجتماعی و فرهنگی قرار گیرند.

فرهاد فروتنیان از بنیانگزاران و مدیر هنری مدرسه تاتر زنده می باشند. ایشان فارغ التحصیل هنرهای تجسمی تهران، دانش آموخته تاتر از کانون تاتر آناهیتا و کارگاه تاتر گرامیان و پیترسون از اکتورز استودیو لس آنجلس می باشند. آقای فروتنیان از سال ۱۳۶۸ سرپرست گروه تاتر بین المللی اکت روتردام هلند و از سال ۱۳۸۱ مدیر موسسه تاتر اینتراکت و نیز کمپانی لایو تاتر این کشور هستند، . از جمله کارهای ایشان، کار مشترک نمایش نیماندسلند، با کارگردان هلندی دریس ورهوفن، برگزیده فستیوال های برلین و والنسیا و نیز منتخب بنیاد هنری اتحادیه اروپا در سال ۲۰۰۸ به عنوان برترین نمایش سال دیالوگ اروپا می باشد.

خانم سارا بهراد نیز در این کارگاه در کنار آقای فروتنیان به آموزش بخش های حرکت و بداهه پردازی در جریان کارگاه ها می پردازند. ایشان از بنیانگزاران و مدیر پژوهش و برنامه ریزی کارگاه تئاتر زنده، فارغ التحصیل رشته تئاتر از دانشگاه هنرهای زیبا و همچنین فارغ التحصیل در رشته تئاتر رایج با درجه مستر از آکادمی تئاتر داس آرتز آمستردام می باشند.

اولین دوره‌ي كارگاه «ساختار شناسی عواطف و تبدیل آن به ابزار بیانگری»

اولین دوره‌ي كارگاه «ساختار شناسی عواطف و تبدیل آن به ابزار بیانگری» با تاکید بر تحلیل حرکات موجود زنده و بازتاب آن بر بدن، زير نظر توماج دانش بهزادی در مدرسه تآتر سه نقطه برگزار خواهد شد. این کارگاه مي كوشد با بررسی حرکت اشیاء و موجودات زنده و بازتاب و تآیید (ملموس بودن) آن بر بدن به شناخت مشخصی از ساختارهای عواطف رسید. اهمیت شناخت این ساختارها را با کار روی بداهه پردازی و بازی و قواعد آنها مورد تآیید قرار می گیرد.

توماج دانش بهزادی کارشناس ارشد کارگردانی و مدرس دانشگاه، بازیگر برگزیده بخش بین الملل سی و سومین جشنواره تئاتر فجر، بازیگر نمایش های بیرون پشت در، راهزنان، مراسمی برای دوست می باشد.

علاقه مندان براي  دريافت اطلاعات بیشتر و ثبت نام می توانند به آدرس میدان ولیعصر، بلوار کشاورز، بعد از خیابان فلسطین، خیابان کبکانیان، نبش کوچه مرتضی زاده پلاک ۱۲ مراجعه و یا با شماره های ۸۸۹۵۲۴۴۰ - ۸۸۹۵۲۳۹۲ تماس حاصل فرمایند.

نظر شما