شناسهٔ خبر: 36003 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرودهایی برای طبقه مستضعف تا انقلابی

مجاهدی با بیان اینکه اشعار و سروده های استاد سبزه واری موجب استمرار جبهه فرهنگی شده است، گفت: سبزه واری در به تصویر کشیدن صحنه های بدیع زمان توانایی و مهارت غیر قابل انکاری دارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ استاد محمدعلی مجاهدی متخلص به پروانه از شاعران کشورمان در مورد تاثیرگذاری حمید سبزواری بر شعر انقلاب گفت: استاد حمید سبزواری از پیشکسوتان و پیش قراولان شعر انقلاب هستند. سروده های ایشان در آغاز انقلاب، هشت سال دفاع مقدس و همچنین پس از آن باعث استمرار جبهه فرهنگی شده است. در تاثیرگذاری آثار حمید سبزواری بر روی شعرای معاصر تردیدی نیست.

مجاهدی با بیان اینکه استاد سبزواری در انواع گونه های شعر ورود موفقی داشتند، عنوان کرد: ایشان آثار فاخری آفریدند که از جمله آن می توان به سرود سپیده اشاره کرد. همه آثار سبزواری آثاری فاخر و ارزشمند هستند به خصوص آثار ایشان در مورد انقلاب اسلامی و تداوم آن.

وی تصریح کرد: سبزواری در مورد آیت الله شهید مطهری، شهدای جنگ و انقلاب اسلامی اشعار و سروده های خوب و به یاد ماندنی سرودند و سروده ای که برای امام خمینی(ره) سرودند حاکی از باورهای انقلابی و دینی استاد است.

نویسنده کتاب "شکوه شعر عاشورا" و "سیمای مهدی موعود در آینه شعر فارسی" خاطرنشان کرد: توانایی و مهارتی که سبزواری در به تصویر کشیدن جبهه های مختلف و صحنه های بدیع زمان و پیروزی انقلاب اسلامی و پس از آن داشت، فراموش نشدنی است.

مجاهدی با اشاره به سروده های استاد سبزواری در قبل از پیروزی انقلاب اسلامی یادآور شد: استاد سبزواری قبل از انقلاب در خدمت ارتش بودند و از همان زمان سروده هایی به نفع طبقه مستضعف داشتند. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی باورهای انقلابی و دینی ایشان کاملا نمود پیدا کرد و تجربه هایی که از گذشته داشتند را چاشنی کار خود کردند.

وی با بیان اینکه حمید سبزواری حضور موفق در شعر انقلاب داشته است، اظهار داشت: نام ایشان جزو کسانی است که هرگز فراموش نمی شود. در تاریخ شعر معاصر خصوصا شعر انقلاب معاصر نام ایشان از نادر نام هایی است که هر تذکره و اثری نوشته شود و تدوین شود مسلما در کتیبه و سردر آن آثار خواهد بود.

وی عنوان کرد: سرودی که استاد سبزه واری در مورد امام خمینی(ره) گفتند فراموش نشدنی است. ایشان ۴۰۰ سروده دارند که مهمترین آنها که بر جان و دل همه نشست در مورد امام خمینی(ره) بود. سروده دیگر ایشان که به یاد ماندنی است در مورد شهید مطهری است و می توان گفت این ۲ سروده به عنوان سروده های برگزیده انقلابی شناخته می شود.

نظر شما