شناسهٔ خبر: 36009 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تغییر زمان برپایی جشنواره فیلم کودک

حجت الله ایوبی گفت: مسؤولان اصفهان آمادگی میزبانی جشنواره را دارند اما نمی‌توانند تا مهرماه هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری این جشنواره انجام دهند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ مراسم پایانی سومین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی «فردا» شامگاه ۱۰ مرداد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان سینمایی در پردیس سینمایی چارسو برگزار شد.

تغییر زمان برپایی جشنواره فیلم کودک

«حجت الله ایوبی» در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران درباره‌ تاخیر در برگزاری جشنواره فیلم کودک و نوجوان گفت: نگرانی ما این بود که با توجه به تحولات مدیریت شهری در اصفهان، مسؤولان این شهر آمادگی میزبانی جشنواره را نداشته باشند اما در سفری که اخیرا به اصفهان داشتم دریافتم که اتفاقا آن‌ها این آمادگی را دارند و ما هم اصراری نداریم که جشنواره از اصفهان خارج شود. مسؤولان اصفهان آمادگی میزبانی جشنواره را دارند اما نمی‌توانند تا مهر ماه هماهنگی‌های لازم را برای برگزاری این جشنواره انجام دهند به همین دلیل در این هفته جلسه‌ای با شورای راهبردی فیلم کودک خواهیم داشت که طی آن تاریخ جدید برگزاری جشنواره را مشخص می‌کنیم.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ممکن است جشنواره فیلم کودک نیز همزمان با بخش بین‌الملل جشنواره فیلم فجر در سال آینده برگزار شود؟ افزود: با توجه به زمان باقیمانده تا تقویم همیشگی جشنواره یعنی مهرماه، فرصت کافی برای اجرایی کردن برنامه های جشنواره در این تاریخ وجود ندارد بنابراین با شورای راهبردی جشنواره فیلم کودکان و نوجوانان به این جمع بندی رسیدیم که امسال تاریخ برگزاری را تغییر دهیم تا در این صورت شهرداری اصفهان بتواند شرایط لازم برای همکاری با جشنواره را داشته باشد. بنابراین در یکی دو هفته آینده تکلیف این موضوع معلوم می‌شود.

در کنار درویش هستم نه مقابلش

رییس سازمان سینمایی درباره‌ِ آخرین وضعیت اکران فیلم «رستاخیز» نیز گفت: از تمام حقوق مادی و معنوی سازندگان این فیلم فاخر دفاع می‌کنیم اما به هر حال حق معنوی صاحب اثر است که بخواهد فیلمش را همان گونه که ساخته نمایش بدهد و شاید دوست نداشته باشد کارش را تغییر دهد. همچنان مشغول گفت‌وگو هستیم و آرزوی ما این است که این فیلم اکران شود؛ چرا که موضوع مقدسی دارد و حق مردم است که این فیلم ارزشمند را ببینند.

وی تاکید کرد: من در کنار آقای درویش هستم و هرگز در مقابل ایشان نیستم و همه‌گونه کمکی می‌کنم تا ایشان به حقوق خود برسند اما خودشان باید تصمیم بگیرند که فیلم را در چه شرایطی نمایش دهند.

ایوبی در پاسخ به سوال دیگری درباره آخرین وضعیت مدرسه عالی سینما نیز توضیح داد: این مدرسه کارش را آغاز کرده و مقدمات شروع کار را با مشورت اهالی سینما فراهم کرده‌ایم. هفته گذشته برای مشخص شدن بعضی از جزئیات، سه جلسه کارشناسی داشتیم و برنامه‌های این مدرسه به‌زودی اعلام می‌شود.

متاسفانه بعضی هنرمندان می‌خواهند از طریق رسانه‌ها وقت ملاقات بگیرند

رییس سازمان سینمایی درباره‌ گفت‌وگوهای مطبوعاتی هنرمندان برای حل مشکلاتشان گفت: رسانه جایی است که مسائل جدی و بنیادین را مطرح می‌کند اما متاسفانه بعضی می‌خواهند از طریق رسانه‌ها وقت ملاقات بگیرند در حالی که شأن رسانه بالاتر از این‌هاست. هنرمندان حتما باید با رسانه‌ها گفت‌وگو و مسائل خود را مطرح کنند و این‌گونه نیست که این گفت‌وگوها باعث شود تا ما برای آن‌ها مشکلی درست کنیم.

نظر شما