شناسهٔ خبر: 36050 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آغاز به کار هشتمین جشنواره علامه حلی(ره)

فراخوان هشتمین جشنواره علامه حلی(ره) ویژه بررسی آثار پژوهشی طلاب جوان حوزه‌های علمیه سراسر کشور اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ در راستای گسترش فرهنگ پژوهش و تقدیر از پژوهشگران جوان حوزه‌های علمیه سراسر کشور، هشتمین جشنواره علامه حلی (ره) از سوی معاونت پژوهش مرکز مدیریت حوزه‌های علمیه برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، طلاب جوان حوزه‌های علمیه برادران و خواهران سراسر کشور تا ۱۵ دی‌ ماه ۱۳۹۴ فرصت دارند پس از ثبت‌نام، آثار پژوهشی خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

ضروری است طلاب استان‌های تهران، خراسان، اصفهان، فارس، کرمان، همدان، یزد، قم، آذربایجان شرقی، قزوین، سمنان و مازندران پس از ثبت‌نام اینترنتی، آثار پژوهشی خود را به همراه پرینت فرم ثبت‌‏نام اینترنتی به دبیرخانه‌های استانی جشنواره در استان‌های متبوع خود و طلاب سایر استان‌ها به دبیرخانه مرکزی جشنواره به نشانی «قم، صندوق پستی ۱۸۵-۳۷۱۶۵ (دبیرخانه جشنواره علامه حلی) ارسال کنند.

این گزارش می افزاید: آثار علمی باید با محتوای پژوهش، تألیف، تصحیح و ترجمه و در قالب مقاله، کتاب، تحقیق پایانی و پایان‌نامه باشد.

گروه‌های علمی پژوهش، در این دوره از جشنواره عبارتند از: «تفسیر و علوم قرآنی»، «علوم حدیث و درایه»، «کلام»، «اخلاق و تربیت»، «فقه و حقوق اسلامی»، «فلسفه و منطق»، «اصول فقه»، «تاریخ اسلام و تشیع»، «ادبیات»، «علوم انسانی (مرتبط با حوزه دین)».

به گزارش اداره اطلاع رسانی معاونت پژوهش حوزه های علمیه، حداکثر سن شرکت‌کنندگان در هشتمین جشنواره علامه حلی(ره)، ۳۱ سال اعلام شده است.

گفتنی است، علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر و نحوه ارسال آثار به نشانی اینترنتی http://pazhuhesh.ir مراجعه کنند.

نظر شما