شناسهٔ خبر: 36108 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۲۶۱ خواننده و نوازنده در مرحله نهایی نهمین جشنواره موسیقی جوان

۱۰۷۸ هنرمند جوان در شاخه‌های موسیقی کلاسیک و دستگاهیِ جشنواره موسیقی جوان شرکت کردند که از این میان ۲۶۱ خواننده و نوازنده به مرحله نهایی راه یافتند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ دبیرخانه نهمین جشنواره موسیقی جوان بعد از پایان کار کمیته‌های داوری مرحله اول جشنواره و بررسی آثار ارسالی ۱۰۷۸ نوازنده و خواننده، ‌اسامی راه‌یافتگان به مرحله اجرای صحنه‌ای این جشنواره را اعلام کرد و بر این مبنا در مرحله نهایی جشنواره و در بخش موسیقی کلاسیک ۹۴ نوازنده و در بخش موسیقی دستگاهی ۱۶۷ نوازنده و خواننده به رقابت با هم خواهند پرداخت.

بنا بر این گزارش،‌ دبیرخانه نهمین جشنواره موسیقی جوان اعلام کرد: پس از اتمام مهلت ارسال آثار به دبیرخانه‌ نهمین جشنواره‌ موسیقی جوان در مجموع ۱۰۷۸ نمونه اثر در دو حوزه‌ موسیقی دستگاهی ایرانی (۷۷۱ اثر) و موسیقی کلاسیک (۳۰۷ اثر) دریافت و بلافاصله، بر اساس نظر شوراهای تخصصی، اساتید و موسیقیدان برجسته در قالب هیأتهای ارزیابی آثار تشکیل جلسه دادند و برای هر بخش در هر رده سنی به‌طور متوسط ۶ نفر از شرکت‌کنندگان را که حائز بیشترین امتیازها شناخته شدند برای شرکت در مرحله‌ نهایی و اجرای صحنه‌ای انتخاب و معرفی کردند.

لازم به ذکر است، ‌داوری مرحله اول بخش موسیقی نواحی که امسال برای اولین بار به جشنواره موسیقی جوان اضافه شده همچنان ادامه دارد و با پایان داوری، اسامی راه‌یافتگان به مرحله نهایی این بخش نیز اعلام می‌شود.

اسامی افراد منتخب بر اساس بخش‌ها و رده‌های سنی هم اکنون در سایت جشنواره موسیقی جوان به نشانی www.javanmusicfestival.com و نیز پایگاه اطلاع‌رسانی موسیقی ایران (نای) به نشانی www.nay.ir  قابل رؤیت است.

نظر شما