شناسهٔ خبر: 36117 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«ریحانه» سراغ سوژه‌ای درباره دختران افغانستانی رفت

شبکه دو سیما امروز در برنامه تلویزیونی «ریحانه» به پخش گزارشی از نمایشگاه نقاشی سه خواهر افغانستانی که توسط معلمشان برگزار شده است، می‌پردازد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ محمد جواد عبدالرحمانی تهیه‌كننده «ریحانه» درباره این برنامه که امروز ۱۴ مرداد ساعت ۱۶:۱۵ روی آنتن شبکه دو رفت، گفت: این برنامه كه با محوریت زنان موفق و سبک زندگی ایرانی اسلامی تولید می شود،‌ به بهانه نمایشگاه نقاشی های آبستره و انتزاعی این نوجوانان از معلمی سراغ می گیرد كه با تعهد و خلاقیت خود مانع بازماندن از تحصیل سه خواهر افغان شد.

وی ادامه داد: مریم یگانه دبیر هنر مدرسه «نیمه‌ شعبان» گرمدره وقتی متوجه شد،‌ بلقیس، سکینه و نرگس دختران یک کارگر افغانستانی ممكن است به دلیل هزینه های زیاد از ادامه تحصیل محروم شوند،‌ تصمیم گرفت با برگزاری نمایشگاهی از آثار نقاشی آنها تا حدودی از مشكلات آنها كاسته و این خواهران غریب را به هنر مشتاق‌تر كند.  

این تهیه‌کننده تصریح كرد: نمایشگاه نقاشی‌های بلقیس ۱۵ ساله و سکینه و نرگس ۱۴ ساله در فرهنگسرای ملل برگزار شد و هر كدام از تابلوهای نقاشی آن ٢٥٠ تا ٥٠٠ هزار تومان فروش رفت.

عبدالرحمانی در پایان اعلام کرد: «ریحانه» این هفته در استودیو برنامه میزبان بهناز جوادی مشاور،‌ استاد دانشگاه و همسر یک جانباز ۷۰ درصد می شود و با این بانوی درباره نقش زنان در خانه و‌ تاثیر آنها در فعالیت اجتماعی گفتگو خواهد كرد.

«ریحانه» كه چهارشنبه ها از ساعت ۱۶:۱۵ با اجرای ژاله صادقیان روی آنتن می رود در گروه خانواده و فرهنگ شبكه دو تولید می شود و در هر قسمت از زنانی سراغ می گیرد كه در خانواده شخصیت‌های قابل اتکا و در جامعه زنانی تاثیر گذار هستند.

نظر شما