شناسهٔ خبر: 36134 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ابلاغ آیین‌نامه دانشجویان غیرایرانی غیربورسیه بزودی

قائم‌ مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل از ابلاغ آیین‌نامه دانشجویان غیرایرانی غیربورسیه در آینده نزدیک خبرداد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایسنا؛ حسین سالار آملی در حاشیه حضور در ایسنا و بازدید از این رسانه با اشاره به تهیه آیین‌نامه پذیرش دانشجوی غیر ایرانی غیر بورسیه، اظهار کرد: این آیین‌نامه تکمیل شده و منتظر تایید وزیر علوم برای ابلاغ به دانشگاه‌هاست و به زودی ابلاغ می‌شود.

 

وی درمورد سرفصل‌های این آیین‌نامه توضیح داد: مهم‌ترین سرفصل این آیین نامه، تفویض اختیار به حدود 40 دانشگاه کشور است که 10 دانشگاه، دانشگاه‌های برتر کشور و حدود 30 دانشگاه دیگر نیز دانشگاه‌های مادر و استان‌ها هستند.

 

به گفته دکتر سالار آملی، یک شورای سیاستگذاری در راس این آیین‌نامه طراحی شده است که طبق آن دستگاه‌های مختلف برای تسهیل امور جذب دانشجوی غیر ایرانی در این شورا حضور می‌یابند. یک کمیته اجرائی نیز وجود دارد که این فرآیند را روز‌به‌روز پیگیری می‌کند.

 

قائم‌مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل ادامه داد: خواسته‌های وزارت علوم از دانشگاه‌های خواهان جذب دانشجوی غیر ایرانی این است که این دانشگاه‌ها باید دارای بخش دانشجویان غیر ایرانی، خوابگاه دانشجویان غیر ایرانی و... باشند. باید این بسترهای اداری فراهم کننده پذیرش این دانشجویان باشد.

 

مشروح گفت‌و‌گوی ایسنا با قائم‌ مقام وزیر علوم در امور بین‌الملل طی روزهای آتی ارسال می‌شود.

نظر شما