شناسهٔ خبر: 36138 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مستند «رمز و راز ملكه» مشابه‌ای در سینمای مستند ایران ندارد

محمدحسین نیرومند گفت: «رمز و راز ملكه» مستندی قوی است كه مشابه‌ای در سینمای مستند ایران ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، محمدحسین نیرومند، مدیر انجمن سینمای انقلاب و دفاع مقدس درباره فیلم مستند «رمز و راز ملكه» از تولیدات مركز مستند حوزه هنری گفت: این مستند در یكی از جشنواره‌ها حضور داشت و در داوری آن جشنواره به دلیل اینكه مستند «رمز و راز ملكه» كیفیت متفاوتی نسبت به سایر آثار داشت، مورد عنایت و توجه قرار نگرفت. 

وی ادامه داد: آنقدر این مستند رنگ و لعاب داشت و كار خوبی بود كه تصور می‌شد كاری خارجی باشد كه ایرانیزه شده است. داوران احساس كردند این مستند فراتر از توان بچه‌های ایرانی است. این شبهه باعث شد كه آن گونه شایسته است به آن توجه نشود. در صورتی كه همین خصوصیت نقطه قوت فیلم است.

نیرومند تاكید كرد: ما در سینمای مستندمان كمتر تجربه‌ای در حد «رمز و راز ملكه» داشته‌ایم كه چنین قوی ساخته شده باشد. فیلم به لحاظ موضوع بسیار خوب بود، متنی كه برای آن نوشته بود نشان دهنده تحقیقات مفصل در این زمینه بود. تصاویر هم با آنكه نمی دانم تا چه حد وابسته به آرشیو بودند به خوبی برای متن انتخاب شده بودند. در مجموع مستندی قابل اعتنا بود.

مستند «رمز و راز ملكه» به كارگردانی مهدی نقویان از تولیدات مركز مستندسازی حوزه هنری است، مراسم رونمایی از این مستند روز ۲۷ مردادماه در سالن مرحوم امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار خواهد شد.

نظر شما