شناسهٔ خبر: 36145 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برادران کوئن دنبال ˝پول سیاه˝ می‌روند

جوئل و ایتن کوئن یک داستان نوآر را برای پروژه بعدی خود انتخاب کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ برادران کوئن فیلمنامه‌ای با اقتباس از رمان پرفروش "پول سیاه" (Black Money) نوشته راس مکدانلد می‌نویسند و احتمالاً خودشان آن را کارگردانی می‌کنند.

به گزارش ورایتی، جوئل سیلور تهیه‌کننده پروژه است و از طریق شرکت خود سیلور پیکچرز اینترتینمنت با همکاری شرکت برادران وارنر آن را تهیه می‌کند.

داستان درباره یک کارآگاه خصوصی است که زنی او را استخدام می‌کند تا مردی را که به او خیانت کرده و فرار کرده است، پیدا کند. او در این مسیر متوجه یک توطئه بزرگ در پس ماجرا می‌شود. مکدانلد رمان "پول سیاه" را در ۱۹۶۶ نوشت. او در ۱۹۸۳ درگذشت.

موضوع فیلم با علائق جوئل و ایتن کوئن به سینمای نوآر سازگار است. آن‌ها فیلم‌هایی چون "بارتون فینک"، "فارگو" و "تشنه خون" را با این حال و هوا ساختند.

برادران کوئن به تازگی تولید کمدی تاریخی "درود بر سزار!" را به پایان رساندند. جرج کلونی، جاش برولین، رالف فاینس، تیلدا سوئینتن، فرانسیس مکدارمند، چانینگ تیتم، اسکارلت جوهانسن و جونا هیل در این فیلم تولید شرکت یونیورسال بازی می‌کنند. داستان فیلم در هالیوود دهه ۱۹۵۰ روی می‌دهد و یک روز از زندگی یک کارچاق‌کن استودیوهای هالیوودی را به تصویر می‌کشد که باید کلی مشکل را حل کند.

کوئن‌ها برای "فارگو" برنده اسکار بهترین فیلمنامه غیراقتباسی شدند و سال ۲۰۰۸ با "پیرمردها کشوری ندارند" چهار جایزه اسکار از جمله بهترین فیلم و کارگردان دریافت کردند.

آن‌ها ماه مه پیش ریاست داوران بخش مسابقه اصلی شصت و هشتمین دوره جشنواره فیلم کن را به عهده داشتند. برادران کوئن در ۱۹۹۱ برای "بارتون فینک" جایزه نخل طلا، در ۱۹۹۶ برای "فارگو" جایزه بهترین کارگردان، در ۲۰۰۱ برای "مردی که آنجا نبود" جایزه بهترین کارگردان و در ۲۰۱۳ برای "درون لوئین دیویس" جایزه بزرگ جشنواره کن را دریافت کردند.

"تقاطع میلر"، "وکیل هادساکر"، "بی‌رحمی تحمل‌ناپذیر"، "لبووسکی بزرگ"، "ای برادر، کجایی؟"، "قاتلان پیرزن"، "پس از خواندن بسوزان" و "یک مرد جدی" از دیگر ساخته‌‌های برادران فیلمساز آمریکایی است.

نظر شما