شناسهٔ خبر: 36146 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رکوردشکنی تاریخی یک شرکت فیلمسازی

یونیورسال پیکچرز اولین شرکت فیلمسازی شد که فیلم‌هایش در یک سال از مرز فروش 5.53 میلیارد دلار عبور کرده است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ مجموع فروش فیلم‌های یونیورسال پیکچرز در بازار جهانی از مرز ۵.۵۳ میلیارد دلار رد شد.

به گزارش ورایتی، این اتفاق تاریخی در کمتر از هشت ماه از سال جاری میلادی و در حالی روی داد که یونیورسال هنوز چند فیلم مهم از جمله درام با موضوع رپ "Straight Outta Compton"، فیلم ماجرایی "اورست" و تریلر گوتیک "قله سرخ" به کارگردانی گی‌یرمو دل تورو در نوبت اکران دارد.

نکته مهم دیگر درمورد موفقیت یونیورسال این است که این شرکت بدون یک مجموعه سینمایی ابرقهرمانی به جنین موفقیتی دست پیدا کرده است. یونیورسال به لطف فروش میلیاردی فیلم‌هایی "دنیای ژوراسیک"، "خشمگین ۷" و فروش بسیار خوب انیمیشن "مینیون‌ها" که با الهام از "من نفرت‌انگیز" ساخته شده است، فیلم "پنجاه طیف خاکستری" و کمدی "شش‌دانگ ۲" توانست رکورد ۵.۵ میلیارد دلار درآمد شرکت فاکس در سال گذشته را جابجا کند.

البته همه فیلم‌های یونیورسال موفق از کار درنیامدند. "تد ۲" نتوانست به پای فیلم اول برسد و دو فیلم "پسر هفتم" و "کلاه‌سیاه" هم کاملاً ناموفق بودند.

بخشی از موفقیت یونیورسال به خاطر نوع بازاریابی و توزیع فیلم‌ها بوده است. استودیو تمام فیلم‌های مهم خود را در تابستان که فصل بلاک‌باسترهاست، اکران نکرد و ترجیح داد فیلم‌هایی مانند "پنجاه طیف خاکستری" و "خشمگین ۷" را در زمستان و بهار، زمانی که رقابت کمتر است، روانه سینماها کند. "خشمگین ۷" قرار بود در ۲۰۱۴ اکران شود، اما مرگ پل واکر ستاره فیلم باعث فیلمبرداری مجدد سکانس‌ها و به تعویق افتادن تاریخ اکران شد. "پنجاه طیف خاکستری" هم ابتدا قرار بود اوت ۲۰۱۴ اکران شود، اما یونیورسال در نهایت روز ولنتاین را برای آغاز نمایش فیلم انتخاب کرد.

فیلم‌های یونیورسال تاکنون ۳.۵۹ میلیارد دلار در بازار بین‌المللی و ۱.۹ میلیارد دلار در آمریکای شمالی فروخته‌اند. یونیورسال اولین استودیویی است که امسال در بازار داخلی از مرز یک میلیارد دلار و در بازار بین‌المللی از مرز سه میلیارد دلار عبور کرد.

نظر شما