شناسهٔ خبر: 36158 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

توضیحات رئیس سازمان سنجش در خصوص آزمون عملی برنامه ر یزی شهری

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور در خصوص آزمون عملی کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهری و معماری توضیحاتی ارایه کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ ابراهیم خدایی در خصوص اعتراض عده ای از داوطلبان کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهری و معماری نسبت به لو رفتن آزمون عملی کنکور و ارایه سوالات همانند سوالات یک موسسه گفت: در خصوص بحث آزمون کارشناسی ارشد رشته برنامه ریزی شهری و معماری مطالبی در برخی از سایت ها  منعکس شد.

وی ادامه داد: تعدادی از معترضان این موضوع به سازمان سنجش آموزش کشور نیز مراجعه کردند، بررسی های لازم صورت گرفت و سازمان به سایتی که این مطلب را منعکس کرده بود پاسخ داد.

رئیس سازمان سنجش آموزش کشور افزود: در مجموع می توان گفت، تم، های پروژه ها معمولا تم های استانداردی هستند، مانند تم بافت فرسوده، تم مسکن مهر، بحث این است که یک تم، چیزی نیست که مخفی باشد. منتهی این سایت نقشه مشابهی را منتشر کرده اما از نظر محتوی و سوال ها با یگدیگر خیلی تفاوت دارند.

وی ادامه داد: اگر بخواهم درخصوص این موضوع در حوزه تخصصی خودم بحث کنم مثل این است که بگویم، من پیش بینی می کنم در رشته ریاضی از حد سوال بدهیم، یا در فیزیک از اتم و مولکول سوال کنیم، این ها چیزهای مخفی نیست.

خدایی یادآورشد: سوال هایی که منتشر شده با آن چیزی که ما از لحاظ محتوی و روش خواسته ایم بسیار متفاوت است، شاید بتوان گفت ۱۰ درصد مشابهت وجود دارد آن هم به خاطر نقشه است، حتی در آن نقشه اندازه داده و عملکرد خواسته شده است اما در نقشه آزمون سنجش اندازه و عملکرد خواسته نشده است.

رئیس سازمان سنجش افزود: از نظر سازمان این موضوع خیلی غیرعادی نیست، ممکن است در سوال مشابهت باشد ولی سوال یکی نیست.

وی ادامه داد: بحث لو رفتن مطرح نیست، برخی از سایت ها تیترهای غلط در این خصوص زدند که چنین مساله ای در کنکور سراسری رخ داده است، کنکور سراسری چه ارتباطی به آزمون عملی شهرسازی دارد. البته ما از نظر فنی پاسخ دادیم و درسایت منتشر می شود.

نظر شما