شناسهٔ خبر: 36165 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کتاب «مديريت آموزش سازمانی با تاکيد بر توسعه سرمايه شهری» رویشی نو در علم بومی

نشاط، مدیر آموزش شهرداری تهران در مراسم بررسی کتاب «مديريت آموزش سازمانی با تاکيد بر توسعه سرمايه شهری» گفت: این کتاب را می‌توان یکی از رویش‌های نو در زمینه تولید علم بومی در حوزه شهری به‌شمار آورد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ اکبر نشاط، مدیر آموزش شهرداری تهران در نشست نقد و بررسی کتاب «مديريت آموزش سازمانی با تاکيد بر توسعه سرمايه شهری» که یکشنبه، ۱۱ مرداد ۱۳۹۴ در سالن همایش‌های انجمن علمی اقتصاد شهری ایران برگزار شد، گفت: امروز امر آموزش یکی از مقوله‌های اصلی سیستم‌های است که موفقیت و کارایی دستگاه‌ها را تضمین می‌کند.

وی با اشاره به این‌که در حوزه مدیریت شهری خلاء جدی تئوری‌پردازی در تمامی زمینه‌ها به ویژه آموزش‌های مربوط به مدیریت شهری و شهروندان احساس می‌شود، افزود: از این رو تولید محتوای بومی در این عرصه می‌تواند بسیاری از چالش‌های کلانشهرها را التیام بخشد.

نشاط با ابراز خوشبختی از این‌که عملکرد انجمن علمی اقتصاد شهری ایران در حوزه تولید محتوا در زمینه‌های شهری یک گام موثر به حساب می‌آید، گفت: کتاب «مديريت آموزش سازمانی با تاکيد بر توسعه سرمايه شهري» را می‌توان یکی از رویش‌های نو در زمینه تولید علم بومی در حوزه شهری به‌شمار آورد.

به گفته مدیر آموزش شهرداری تهران، توصیه‌نامه این کتاب از سوی دکتر کوروش فتحی، دکتر داوود دانش جعفری و دکتر حسن ملکی مورد تائید قرار گرفته است و می‌توان گفت انجمن علمی اقتصاد شهری ایران با انتشار این کتاب جای خالی دانشگاه‌ها در تولید دانش مدیریت شهری را پر کرده است.

نشاط با اشاره به فحوای مطالب کتاب مديريت آموزش سازمانی گفت: در این کتاب سعی شده است که به جایگاه سرمایه انسانی در نیل به توسعه شهری پرداخته شود و از این رو مهم‌ترین شاخص توسعه سرمایه‌های انسانی و بالطبع توسعه سرمایه شهری، موضوع «آموزش سازمانی» است.

وی توجه به روش‌ها و راهکارهای نوین آموزشی را یکی از ویژگی خاص این کتاب دانست و افزود: اگر این نگاه خلاقانه در فضای آموزش شهری توسعه یابد می‌توان بسیاری از چالش‌ها را با کمترین هزینه ممکن مرتفع ساخت.

کتاب «مدیریت آموزش سازمانی با تاکید بر توسعه سرمایه شهری» نوشته حسین محمدپور زرندی و سید محسن طباطبایی مزد آبادی در هفت فصل و ۲۳۶ صفحه تدوین شده است. این کتاب با شمارگان هزار نسخه تحت نظارت انجمن علمی اقتصاد شهری ایران و به همت مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی منتشر شده است.

نظر شما