شناسهٔ خبر: 36166 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اعلام اسامی موسسات غیرانتفاعی که اخطار انحلال دریافت کرده اند

اسامی موسسات و دانشگاه های غیرانتفاعی که در رتبه بندی وزارت علوم در سطح ۵ قرار گرفته و ممنوعیت توسعه همراه با قطع وضعیت پذیرش دانشجو داشته و امکان انحلال آنها نیز بررسی می شود، اعلام شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ علی آهون منش در خصوص اسامی موسسات و دانشگاه هایی غیرانتفاعی که با ممنوعیت توسعه، قطع وضعیت پذیرش دانشجو و بررسی امکان انحلال روبرو هستند، گفت: سطح بندی دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی از سوی وزارت علوم انجام شد.

وی ادامه داد: از مجموع ۳۵۸ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی، ۲۶۹ موسسه در این سطح بندی قرار داده شده اند. وزارت علوم دانشگاه ها و موسسات غیرانتفاعی را در ۵ رده سطح بندی کرد.

رئیس اتحادیه دانشگاه های غیرانتفاعی ادامه داد: براساس این سطح بندی، ۴۷ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح یک، ۷۸ دانشگاه و موسسه غیرانتفاعی در سطح دو، ۸۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح سه، ۵۱ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح چهار و ۱۲ موسسه و دانشگاه غیرانتفاعی در سطح پنج قرار گرفتند.

وی یادآورشد: موسسات و دانشگاه هایی که در سطح پنج قرار گرفتند، ممنوعیت توسعه همراه با قطع وضعیت پذیرش داشته و امکان انحلال آنها نیز بررسی می شود، یعنی تا ۶ ماه به این موسسات فرصت داده می شود و در صورتی که نتوانند شاخص های مورد نظر را کسب کنند منحل می شوند.

آهون منش افزود: این ۱۲دانشگاه و موسسات غیرانتفاعی که در سطح ۵ قرار گرفته اند در یک استان نبوده بلکه در استان ها و شهرهای مختلف سراسر کشور توزیع شده اند و در مقاطع مختلف دانشجو پذیرش می کنند، که اسامی آنها به شرح زیراست :افضل کرمانی در کرمان، بهمن یار کرمان، ثامن خراسان، جویندگان علم لرستان، دامون گیلان، رهنما خوزستان، صنعتی مراغه آذربایجان شرقی، فاطمیه فارس، کویر کرمانشاه، گنجنامه همدان، مهر دانش تهران، نور هدایت چهار محال بختیاری.

نظر شما