شناسهٔ خبر: 36172 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ورود پیشرفت عدالت محور به بازار نشر

شورای علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی تازه ترین اثر خود را با عنوان پیشرفت عدالت محور راهی بازار کتاب کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ کتاب "پیشرفت عدالت محور" از سوی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی منتشر شد.

بر اساس این گزارش، نامگذاری دهه چهارم انقلاب از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی به عنوان "دهه پیشرفت و عدالت" و ضرورت انجام مطالعات پژوهشی برای بررسی و تحلیل عرصه ها، راهبردها و استلزام های دستیابی به این هدف، زمینه تدوین طرحی را فراهم کرد که از طریق نگارش مقالات پژوهشی توسط صاحبنظران هر موضوع در چارچوب مشترکی، بتواند به این مهم کمک کند.

در این راستا این کتاب با همکاری شورای علمی گروه مطالعات انقلاب اسلامی پژوهشگاه و مدیریت علمی حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم تدوین شده است.

مدیر علمی اثر، در مقدمه برخی اهداف این مجموعه را به این شرح عنوان کرده است: ۱. .پیشرفت، فرآیندی فراگیر، مستمر و جامع است كه تنها به جنبه های معیشتی و اقتصادی محدود نمی شود و ابعاد مختلف زندگی فردی و اجتماعی انسان ها را ذیل شمول خود قرار می دهد؛۲ .مبانی نظری پیشرفت براساس دیدگاه اسلامی با مبانی و پیش فرض های نظری دیدگاه های غربی و لیبرالیستی درباره توسعه كاملا متفاوت است و این تفاوت مبانی باید در شاخص ها و راهبردها مد نظر قرار گیرد؛ ۳ .پیشرفت در هر عرصه ای از ابعاد زندگی اجتماعی با پیشرفت در سایر عرصه ها كاملا مرتبط است و در مطالعات پژوهشی و علمی، سیاست ها و برنامه ها، نمی توان این ارتباط را نادیده گرفت.

همچنین، در این طرح، موضوعات مجموعه مقالات جامعی كه بتوانند هدف طرح را محقق كند، پیش بینی شده كه به دودسته تقسیم می شوند؛ دسته  نخست: موضوعاتی كه مباحث دهه پیشرفت و عدالت را مدنظر قرار داده و دسته دوم: موضوعاتی كه هریك عرصه ای خاص از پیشرفت را پوشش می دهد.

به گزارش سازمان انتشارات پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، این کتاب در سه بخش مباحث کلی درباره ی دهه ی پیشرفت و عدالت، شاخص ها، راهبردها‌ و الزامات دهه پیشرفت و عدالت در عرصه های مختلف و بخش پایانی با عنوان خاتمه که نگاهی کلی به راهبردها و الزام ها با مروری بر مقالات در خصوص پیشرفت و عدالت را بررسی می کند.

گفتنی است، کتاب "پیشرفت عدالت محور"به کوشش حجت الاسلام و المسلمین علی ذوعلم با بهای ۲۷۰۰۰ تومان به تازگی در دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

نظر شما