شناسهٔ خبر: 36196 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نماینده رومانی در اسکار در آمریکا فروخته شد

حق پخش فیلم ˝آفرین!˝ که نماینده رومانی در اسکار است در آمریکای شمالی به فروش رسید.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ رومانی چند روز پیش درام تاریخی "آفرین!" (Aferim!) به کارگردانی رادو ژوده را به نمایندگی از خود برای رقابت در بخش فیلم خارجی‌زبان هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار، به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی معرفی کرد.

به گزارش هالیوود ریپورتر، اکنون شرکت بیگ ورلد پیکچرز در بروکلین که فیلم‌های هنری را توزیع می‌کند، حق پخش این فیلم در آمریکای شمالی را از آن خود کرده است.

"آفرین!" فیلمی سیاه و سفید تولید مشترک رومانی، بلغارستان، جمهوری چک و فرانسه است. این فیلم سال گذشته در جشنواره برلین به طور مشترک برنده جایزه خرس نقره‌ای بهترین کارگردانی شد. این فیلم بعد از جشنواره برلین در چند جشنواره دیگر از جمله در جشنواره فیلم صوفیه جوایزی دریافت کرد.

داستان "آفرین!" در اوایل قرن نوزدهم در منطقه والاچیا در رومانی روی می‌دهد و روایت سفر یک پلیس محلی است که مأموریت دارد برده‌ای کولی را که از چنگ اربابش گریخته است، پیدا کند.

عنوان اصلی فیلم (آفریم!) برگرفته از اصطلاحی به معنای "آفرین!" در زبان ترکی عثمانی است.

"آفرین!" سومین فیلم بلند داستانی رادو ژوده است. او همچنین برای چند فیلم کوتاه تحسین‌شده خود شهرت دارد، از جمله "The Tube With a Hat" در ۲۰۰۶ که در جشنواره ساندنس و چند جشنواره دیگر جایزه اصلی را برد.

پیش از این، مجارستان درام هولوکاستی "پسر شائول" به کارگردانی لاشلو لمس را به نمایندگی از خود به اسکار معرفی کرد.

هشتاد و هشتمین دوره جوایز اسکار ۲۸ فوریه ۲۰۱۶ (بامداد دوشنبه ۱۰ اسفند به‌وقت ایران) در دالبی تیه‌تر در هالیوود برگزار می‌شود. اسامی نامزدها ۱۴ ژانویه (۲۴ دی) اعلام خواهد شد.

انتهای پیام/

نظر شما