شناسهٔ خبر: 36216 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ایران آنلاین به طور رسمی رونمایی شد

همزمان با هفدهم مرداد و روز خبرنگار در مراسمی با حضور محمد خدادی مدیرعامل سازمان خبرگزاری جمهوری اسلامی، محمدتقی روغنی ها مدیرمسئول موسسه فرهنگی مطبوعاتی ایران ، خبرنگاران و کارکنان این موسسه به طور رسمی از سایت ایران آنلاین رونمایی شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از  ایرنا؛ در این مراسم مدیرعامل خبرگزاری جمهوری اسلامی اظهار داشت: نام نهادن یک روز به نام روز خبرنگار تنها یک اقدام سمبلیک است. هر ثانیه متعلق به خبرنگار است چرا که هر لحظه با خبر ارتباط است و به نوعی خبر با زمان ارتباطی مستقیم دارد.

خدادی تصریح کرد: مذاکرات هسته ای بدون خبرنگار و خبر نمی توانست مذاکره بشود. در حال حاضر که روزهای سخت مذاکرات به اتمام رسیده فشار زیادی بر خبرنگاران حاکم است و همچنان در همه ساعات پیگیر جزئیات و جمع آوری اطلاعات و تولید مطالب مربوط به این رخداد هستند.
وی افزود: قرار گرفتن در رسانه ای به نام ایران بار مسئولان این وظیفه را بیشتر می کند. خبرنگاری شغلی نیست که به نسبت دیگر مشاغل امنیت و رفاه بیشتری داشته باشد بلکه می توان گفت خبرنگار عین آن کسی است که در راه خدا جهاد می کند. بی معنا زندگی کردن سخت است، خبرنگار معنا دارد؛ رسانه بدون انسان معنا ندارد، چراکه رسانه فقط به انسان فکر می کند و معنایش این است که بواسطه آن زندگی مردم متعالی تر شود.
همچنین مدیرمسئول روزنامه ایران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عرصه رسانه تصریح کرد: وظیفه ماست به عنوان خبرنگار و عضو این مجموعه آن گونه که شایسته است در جهت حفظ منافع ملی و پیشبرد اهداف کشور قدم برداریم.
روغنی ها با بیان اینکه در سال ۵۹ در این عرصه فعالیت خود را آغاز کرده است، اضافه کرد: امیدوارم با وجود مشکلاتی که به طور متعارف در این عرصه وجود دارد بتوانیم آنچه که در راه اهداف و مصالح کشور و انقلاب گام برمی داریم، با آموزش هرچه بیشتر به نحو مطلوب هر روز به انجام رسیده و ادامه داشته باشد.
مدیرعامل موسسه ایران با اشاره به گذشت دو سال از دوران مسئولیتش در موسسه ایران اظهار داشت: در این مدت سعی داشتیم چندین پروژه را در موسسه به ثمر برسانیم که از جمله یکی از آنها راه اندازی سایت ایران آنلاین بود. در این مدت تلاش کردیم که این سایت به صورت مناسب، مطلوب و اثرگذار به ثمر برسد که امروز در این مراسم پس از چند ماه تلاش مستمر مسئولان فنی و خبرنگاران فعال این بخش در تحریریه این سایت به ثمر نشست که از این پس شاهد فعالیت رسمی آن خواهیم بود.
وی در پایان سخنانش برای همه خبرنگاران و فعالان این عرصه آرزوی سعادت و توفیق روزافزون و اظهار امیدواری کرد که از این پس نیز آنچه را برعهده دارند به بهترین شکل ممکن انجام دهند.
در ادامه این مراسم از ابوالقاسم وطن دوست، ابراهیم امینی زاده و فرامرز سید آقایی از پیشکسوتان و اساتید این عرصه تقدیر به عمل آمد . ابوالقاسم وطن دوست از پیشکسوتان حوزه رسانه در خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، موسسه ایران و صدا وسیما ابراز داشت: خیلی خوشحالم و از خدا سپاسگزارم که بار دیگر این توفیق را پیدا کردم در این جمع حضور داشته باشم. درست است که ما کار را برای معیشت انجام می دهیم، چه خوب است که کارمان را با علاقه انجام دهیم. چراکه در پس هر کار و حرفه ای قاعده و استدلالی وجود دارد که باید در آن راه زحمت کشید و به نتیجه رسید.
همچنین ابراهیم امینی زاده در سخنانی کوتاه ابراز داشت: ایران بخاطر نامش تعلق خاطری در ما به وجود آورده است. بهترین سال های زندگی ام را در این مجموعه گذراندم، اگر می خواهید مجموعه ایران از شما راضی باشد وقتی قلم روی کاغذ می گذارید همه مردم ایران را که برای آنها می نویسید جزوی از خانواده خودتان بدانید.
همچنین فرامرز سید آقایی از خبرنگاران پیشکسوت روزنامه ایران که به تازگی بازنشسته شده است با اشاره به اینکه بیش از ۱۹ سال از بهترین دوران خود را در روزنامه ایران گذرانده است گفت: برای من افتخار بزرگی است که پس از طی این سالها در کسوت خبرنگاری بازنشسته شده ام.
پایگاه خبری ایران آنلاین با نشانی ion.ir قایل دسترس است. در این سایت علاوه بر پوشش اخبار و رویدادهای روز مطالب و محتوای رسانه ای روزنامه ایران ، ویژه نامه ها و... منتشر می شود.

نظر شما