شناسهٔ خبر: 36223 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

ثبت‌نام دوره آموزش مجازی مؤسسه سدید

ثبت نام نخستین دوره آموزش مجازی مؤسسه علمی فرهنگی سدید، با عنوان درآمدی بر نظام‌سازی انقلاب اسلامی از منظر دانش حقوق عمومی و فقه حکومتی آغاز شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  نخستین دوره آموزش مجازی مؤسسه علمی- فرهنگی سدید، با عنوان «درآمدی بر نظام‌سازی انقلاب اسلامی از منظر دانش حقوق عمومی و فقه حکومتی» با محوریت تعریف و ماهیت نظام‌ سازی و جایگاه حقوق عمومی و فقه در ساخت نظام اجتماعی، با مشارکت مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران برگزار می شود.

بر اساس این گزارش، محتوای دوره در قالب فایل‌های صوتی در اختیار مخاطبان قرار خواهد گرفت که عناوین سرفصل‌ها به شرح: مفهوم‌‌شناسی نظام‌سازی انقلاب اسلامی با ارائه حجت الاسلام پیروزمند، نظام اسلامی به مثابه عنصری از عناصر نظام‌ساز فقه از  آیت‌الله کعبی، محور نظام‌سازی و رابطه آن با حقوق عمومی از  آیت‌الله کعبی،  نسبت‌سنجی دانش حقوق با سایر دانش‌ها از سلمان عمرانی، ارکان و مؤلفه‌های نظام حقوقی اسلام (مفهوم‌شناسی و ترمینولوژی واژگان حقوقی مبتنی بر اسلام) از دکتر علوی، نظام حقوقی مطلوب در حکومت دینی (بیان وضعیت مطلوب رشته حقوق اسلامی) از استاد حکمت‌ نیا،‌ مناسبات فقه و حقوق در حوزه فقه حکومتی از حجت الاسلام ارسطا،  فقه مضاف از حجت الاسلام سعدی، اصول فقه جواهری و راهبردهای فقه حکومتی از حجت‌الاسلام علیدوست،  فلسفه فقه حکومتی از حجت الاسلام خسروپناه و  قلمرو فقه در راهبردشناسی نظام دینی از دکتر پوررستمی است.

 

 

این گزارش می افزاید: شرکت‌کنندگان در دوره پس از تهیه بسته محتوایی از تارنمای مؤسسه علمی- فرهنگی سدید و گذراندن سیر محتوایی دوره، مورد ارزیابی قرار خواهند گرفت. در پایان دوره، به آن دسته از شرکت‌کنندگان که در ارزیابی کیفی حائز نمره مناسب شوند، گواهی‌نامه پایان دوره از مرکز مطالعات عالی انقلاب اسلامی دانشگاه تهران و مؤسسه علمی- فرهنگی سدید (به صورت مشترک) اعطا خواهد شد.

 

بنا به گزارش مؤسسه علمی- فرهنگی سدید، علاقه مندان تا ۲۵ مرداد ماه مهلت دارند در ان دوره ثبت نام کنند؛ همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی الکترونیکی http://sadid.basijisu.com مراجعه کرده یا با شماره تلفن ۰۹۱۰۹۸۰۳۵۹۰ تماس بگیرند.

نظر شما