شناسهٔ خبر: 36267 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تمایل رئیس جمهور اتریش برای دیدار با دانشجویان ایرانی

سفیر اتریش در بازدید از دانشگاه صنعتی شریف، پیشنهاد همکاری بین این دانشگاه و بهترین دانشگاه‌های فنی مهندسی اتریش را مطرح کرد و گفت: رئیس جمهور اتریش مایل است با جمعی از دانشجویان ایرانی دیدار کند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ فریدریش اشتیفت، سفیر اتریش در تهران، از دانشگاه صنعتی شریف بازدید کرد و با مدیر امور بین الملل دانشگاه به گفتگو نشست.

در این دیدار فریدریش اشتیفت ابتدا به معرفی مختصری از وضعیت کشور اتریش و دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی آن پرداخت.

وی از سفر قریب الوقوع رئیس جمهور آن کشور به ایران خبر داد و گفت: رئیس جمهور اتریش که قبلا وزیر علوم اتریش بوده‌اند، مایل است با جمعی از دانشجویان ایرانی دیداری داشته و به سوالات آنان در زمینه روابط بین الملل و سیاستگذاری علوم پاسخ گوید.

دکتر ملکی - مدیر روابط بین‌الملل دانشگاه صنعتی شریف نیز به ظرفیت‌های موجود برای همکاری بین دانشگاه شریف و دانشگاه‌های فنی مهندسی و مراکز علمی و سیاست گذاری علمی اتریش اشاره کرد.

وی همچنین به یادداشت تفاهم منعقده بین دانشگاه مونتان اتریش و دانشگاه شریف در سال گذشته اشاره کرد و خواستار اجرایی شدن این تفاهم نامه شد.

سفیر اتریش اظهار داشت که رئیس دانشگاه مونتان در سفر رئیس جمهور آن کشور به ایران جزو همراهان خواهد بود و بنابراین بستری مناسب برای عملی ساختن تفاهم نامه به وجود خواهد آمد.

علاوه بر این سفیر اتریش در تهران پیشنهاد کرد که دانشگاه شریف با طرحی قابل اجرا با دانشگاه‌های گراتز و دانشگاه فنی وین همکاری نماید زیرا این دو دانشگاه از بهترین دانشگاه‌های فنی مهندسی اتریش هستند.

نظر شما