شناسهٔ خبر: 36281 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشگاه پیام نور، مرکزی درهرات و مزارشریف ندارد

رییس دانشگاه پیام نور گفت: این مرکز آموزشی هیچ واحدی در شهرهای هرات و مزار شریف کشور افغانستان ندارد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ محمد علی سرلک اظهار داشت: دانشگاه پیام نور فعالیت خود را در افغانستان پس از کسب مجوز از شورای گسترش و وزارت تحصیلات این کشور صرفا در شهر کابل از سال ۱۳۸۳ آغاز کرده است.
وی گفت: هم اکنون تعدادی دانشجو از سراسر افغانستان از جمله هرات و مزار شریف به صورت آموزش از راه دور در شعبه کابل پایتخت این کشور در حال تحصیل هستند.
رییس دانشگاه پیام نور افزود: این دانشگاه هیچ مرکزی در شهرهای هرات و مزار شریف ندارد که اکنون دولت افغانستان بخواهد آن ها را تعطیل کند.
وی ادامه داد: بدیهی است که با عنایت به سیاست وزارت علوم مبنی بر تحت پوشش قرار دادن فارسی زبانان و اقبال عمومی در افغانستان، دانشگاه پیام نور سیاست گسترش مراکز خود در سرتاسر این کشور را پس از کسب مجوزهای لازم از شورای گسترش و وزارت تحصیلات افغانستان را در دستور کار خود دارد.
سرلک خاطرنشان کرد: در یک دهه اخیر همکاری بسیار مناسب و نزدیکی بین دانشگاه پیام نور و وزارت تحصیلات عالی کشور افغانستان وجود داشته که منجر به عقد تفاهم نامه های متعدد همکاری شده است.
طی روزهای گذشته برخی از سایت های فضای مجازی مدعی شدند که وزارت تحصیلات عالی افغانستان به دانشگاه پیام نور هشدار داده که فعالیت هایش را در ولایت های مزارشریف ( مرکز ولایت بلخ) و هرات متوقف سازد.
در این رسانه های فضای مجازی آمده است که وزارت تحصیلات عالی اعلام کرده در صورتی که دانشگاه پیام نور در توقف فعالیت شعبه هایش در این ولایت ها اقدام نکند؛ این موضوع از طریق نهاد های عدلی و قضایی افغانستان پیگیری خواهد کرد.

نظر شما