شناسهٔ خبر: 36322 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

اجرای 11 قطعه در کنسرت گروه علی شمس

نشست خبری کنسرت گروه علی شمس با حضور اعضای این گروه در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ نشست خبری کنسرت گروه علی شمس با سبک فیوژن راک (راک تلفیقی) به خوانندگی، آهنگسازی و تنظیم علی شمس با حضور رضا بنایی‌نیا درامز، کیومرث طالبی گیتار بأس، علی شمس سرپرست و خواننده گروه صبح دوشنبه ۱۹ مردادماه در تالار وحدت برگزار شد.

خروجی داوری‌ها خیلی بد بود

علی شمس در ابتدا درباره سابقه تشکیل گروه خود توضیح داد و گفت: فعالیت گروه در سال ۷۶ و ۷۷ شروع شد، در ابتدا تفکری موسیقی تلفیقی را در ذهن داشتیم که این مبحث در آن زمان بحث نویی بود و ما به عنوان دانشجویان موسیقی سعی در اجرای موسیقی متفاوتی را داشتیم. در آن زمان به دلیل استفاده از (براند) و (گیتار الکتریک) که گاهی به صورت سولو در آثارمان استفاده می‌کردیم گرفتن مجوز برای انتشار آلبوم بسیار سخت بود پس از آن در سال ۸۶ که بخش پاپ در موسیقی جشنواره فجر آغاز شد عده‌ای از موزیسین‌ها و گروه‌ها به واسطه آن معرفی شدند، اما به دلایلی نامعلوم این بخش در سال ۸۸ از جشنواره حذف شد. در واقع با بی‌توجهی که به گروه‌ها شده بود، در سه سال گروه‌های شرکت‌کننده از حضور در جشنواره منصرف شدند. خروجی داوری‌ها خیلی بد بود؛ به همین دلیل این بخش از جشنواره که با نام بخش موسیقی پاپ بود حذف شد.

تجربه سبک‌های مختلف

سرپرست گروه در ادامه نشست به سبک‌های اجرایی‌شان اشاره کرد و گفت: ما در این ۱۷ سال سبک‌های راک، جاز را تجربه کردیم و همچنین موسیقی تلفیقی را تجربه کردیم که در آن زمان که آغاز کار موسیقی پاپ بود، هنوز جایی برای گرفتن مجوز برای ما وجود نداشت. به همین دلیل ما با اجراهای هر ساله خود که حداقل یک اجرا در سال را داشته‌ایم، سعی کردیم گروه خود را حفظ کنیم.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، گفت: اصولاً وقتی کلام فارسی را در این نوع از موسیقی به کار می‌بریم این جنس موسیقی لهجه پیدا می‌کند که به لحاظ فنی موضوع درستی نیست. اینکه بتوانیم موسیقی تلفیقی را در بهترین شکل ممکن خود اجرا کنیم و هم بتوانیم کلام فارسی را در آن بگنجانیم، موضوعی است که من در گروه موسیقی خودم به آن توجه داشتم. ما در این مدت همواره به موضوع نظر مخاطب اهمیت زیادی داده‌ایم و با توجه به واکنش‌هایی که از آن‌ها گرفتیم خیلی از موسیقی‌ها را بر اساس این واکنش‌ها تغییر دادیم. امیدوارم این کنسرت دریچه جدیدی در معرفی فعالیت‌های گروه موسیقی علی شمس باشد.

اجرا در تالار رودکی

این گروه فیوژن راک درباره کنسرت پیش روی خود هم گفت: در این اجرای کنسرت ۱۱ قطعه را اجرا خواهیم کرد و تفاوت آن در تنظیم و الکتروآکوستیک آن بیشتر شده است و قطعاتی را که تا به حال اجرا نکردیم، با نام‌های زمان، اسکیزوفرنی در خانه، زشتم، خوب مطلق، ایران، مرا ببخش و حیله را اجرا خواهیم کرد. امیدواریم که بعد از ۱۷ سال بتوانیم همزمان با برگزاری کنسرت خود شرایط انتشار آلبوم را فراهم کنیم.

کنسرت گروه موسیقی علی شمس روز ۲۴ مردادماه در یک سئانس در تالار رودکی برگزار خواهد شد.

نظر شما