شناسهٔ خبر: 36336 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار کتاب فارسی ادبیات عرفانی در دانشگاه بعث سوریه

دانشگاه بعث سوریه به منظور گسترش آموزش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های این کشور، اولین کتاب آموزشی گروه زبان و ادبیات فارسی خود را با نام ادبیات عرفانی منتشر کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، گروه زبان و ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بعث در استان حمص سوریه به منظور گسترش زبان و ادبیات فارسی در دانشگاه های سوریه، اولین کتاب آموزشی خود را با نام ادبیات عرفانی (سنایی، عطار، جلد اول) ویژه سال سوم گروه زبان و ادبیات فارسی برای آموزش در نیم سال دوم امسال را منتشر کرد.
مصطفی البکور، رییس سابق گروه زبان و ادبیات فارسی دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه بعث نگارنده این کتاب است که در آینده در سه گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه های دمشق، حلب و بعث حمص توزیع خواهد شد.
این کتاب در ۲۰۴ صفحه و دو باب و چهار فصل شامل شرح زندگانی عطار و سنایی ، آثار ادبی و عرفانی، حکایت ها تهیه شده است .
بنا بر گزارش سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در سال ۱۳۹۱ سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاه ها (سمت) با همکاری گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه ادبیات و علوم انسانی دانشگاه دمشق ۴ کتاب «اصول نگارش ساده فارسی (۱) ویژه عرب زبان ها»، «راهنمای نگارش علمی (۲)»، «راهنمای نگارش (۳)» و «فن ترجمه» را به صورت مشترک در دانشگاه دمشق به چاپ رساند.

نظر شما