شناسهٔ خبر: 36337 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

جی‌کی رولینگ مطمئن است سریال «هری پاتر» ساخته نمی‌شود

جی‌کی‌ رولینگ در گذشته از بسیاری از پروژه‌های الهام‌گرفته از کتاب «هری پاتر» حمایت کرده، اما در مورد احتمال ساخت یک سریال تلویزیونی از نوشته‌هایش خوش‌بین نیست.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ اغلب در توییتر از این نویسنده درباره مخلوق‌های جادوگری‌اش سوال می‌پرسند ولی وقتی از او درباره احتمال ساخت یک سریال تلویزیونی پرسیدند، او گفت این اتفاق نخواهد افتاد. یکی از طرفداران از او پرسید: «ما هفت کتاب و هشت فیلم داشتیم. یک نمایشنامه و سه فیلم مرتبط هم در آینده خواهیم داشت. سریال تلویزیونی‌مان کجاست؟»

رولینگ هم در پاسخ گفت: «آن را درست بعد از اپرای هری پاتر و نسخه رقص هری پاتری شاعر خواهید دید. #اتفاق‌ نخواهد افتاد.»

هفت رمان «هری پاتر» جی‌کی رولینگ بین سال‌های ۱۹۹۷ و ۲۰۰۷ منتشر شدند. از سال‌های ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۱، هشت فیلم سینمایی با اقتباس از آن‌ها ساخته شد چون کتاب پایانی تبدیل به دو فیلم سینمایی شد. رولینگ همچنین داستان‌های «کوییدیچ طی سال‌ها» و «هیولاهای خارق‌العاده و نحوه پیدا کردن‌شان» را در سال ۲۰۰۱ و «داستان‌های بیدل شاعر» را در سال ۲۰۰۸ نوشت.

وبسایت پاترمور در سال ۲۰۱۱ افتتاح شد که شامل داستان‌های چاپ‌نشده‌ای از هری پاتر می‌شود که داستان را گسترده‌تر می‌کند. در پارک‌ها و اقامت‌گاه‌های تفریحی کمپانی یونیورسال می‌توان بخش‌های دنیای جادوگری هری پاتر را مشاهده کرد و تور استودیویی لندن هری پاتر متعلق به کمپانی برادران وارنر هم در ماه مارس ۲۰۱۲ افتتاح شد.

فیلم «هیولاهای خارق‌العاده و نحوه پیدا کردن‌شان» روز هجدهم ماه نوامبر سال ۲۰۱۶ منتشر خواهد شد و قرار است قسمت‌های بعدی آن نیز در سال‌های ۲۰۱۸ و ۲۰۲۰ اکران شوند. نمایش تئاتر غیرموزیکال «هری پاتر و کودک نفرین‌شده» هم که نمایشنامه‌اش را رولینگ با همکاری جک تورن نوشته در پایان تابستان روی صحنه‌ می‌رود.

نظر شما