شناسهٔ خبر: 36345 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پیشنهادهای آقای آهنگساز برای صلح/ قدر موسیقی را بیشتر بدانیم

امید حجت آهنگساز و نوازنده موسیقی پاپ ضمن تشریح تازه ترین فعالیت‌هایش، از دغدغه های خود برای ساخت چند قطعه موسیقایی با مضامین صلح جهانی سخن گفت.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ امید حجت در تشریح تازه ترین فعالیت‌های موسیقایی خود گفت: هم اکنون مشغول همکاری با خواننده های مختلف برای تولید چند قطعه هستم، ضمن اینکه به تازگی با دو خواننده جوان که هنرمندان بسیار مستعدی هستند همکاری هایی را آغاز کرده ام که مطمئن هستم طی چند ماه آینده حرف های زیادی برای گفتن خواهند داشت. همچنین به زودی آهنگسازی برای دو فیلم سینمایی و یک سریال ۲۶ قسمتی را نیز آغاز خواهم کرد که به دلیل اینکه هنوز جزییات کار مشخص نیست نمی توانم اطلاعات بیشتری را ارائه دهم.

وی ادامه داد: یکی از مهم ترین کارهایی که روی آن تمرکز دارم ساخت اثری به دو زبان انگلیسی و فارسی با موضوع صلح جهانی است که در ادامه فعالیت های گذشته من پیرامون ساخت آثاری با مضامین اجتماعی است. البته اگر علاقه مندان موسیقی در جریان باشند می دانند سال گذشته به عنوان عضوی از خانواده موسیقی در جشن همایش روز جهانی صلح شرکت کردم و در این مراسم بود که در حضور آقای گری لوییس نماینده سازمان ملل در ایران قطعه انگلیسی زبان «صلح و عشق» در قالب نماهنگ پخش و خوشبختانه با استقبال خوبی از سوی مخاطبان مواجه شد.

این نوازنده و آهنگساز افزود: مهدی یزدانی و همسرش که مبدع طرح «کتابرانه» هستند از بانیان اصلی برگزاری این همایش با موضوع صلح بودند و بسیار خوشحالم که سال گذشته این توفیق نصیب من شد تا از این قطعه رونمایی کنم. فضای کار به قدری برای من هیجان انگیز و سرشار از انرژی مثبت بود که تصمیم گرفتم بار دیگر در این زمینه فعالیت هایی را انجام دهم. البته هم اکنون برای تولید آلبومم که در آن به عنوان خواننده حضور خواهم داشت قطعات دو زبانه ای را بر اساس موسیقی فیلم های جاودان دنیای سینما کاور کردم که با تنظیمی متفاوت برای علاقه مندان ارائه خواهد شد.

حجت با تاکید بر اینکه فعالیت های موسیقایی خوانندگان و هنرمندان صاحب نام موسیقی پاپ درباره موضوعاتی با صلح جهانی باید بیشتر از گذشته باشد، توضیح داد: خوشبختانه طی ماه‌های اخیر با توجه به شرایط سیاسی که بعد از توافق هسته ای ایران با کشورهای ۵+۱ به وجود آمده، بهترین فرصت برای ارائه کارهای فرهنگی در حوزه موسیقی و معرفی هنرمندان این جریان تاثیرگذار هنری به دنیاست. ما ناگزیر هستیم با توجه به پتانسیل های فراوانی که در موسیقی کشورمان وجود دارد به سمت بین المللی شدن گام برداریم و به طور حتم برای این ورود بین المللی ساخت آثاری با مضامین صلح و دوستی می تواند بهترین مجرا باشد.

وی با طرح پیشنهادی برای روز جهانی صلح گفت: یکی از پیشنهادهایی که همواره به آن فکر می کردم و تصور می کنم می تواند در عمل نیز اجرا شود این است که همه ایرانی ها در روز جهانی صلح به نشانه صلح دوستی و صلح طلبی بادکنک های سفیدی را به طور همزمان از پشت بام منازل و یا محل کار خود به سمت آسمان رها کنند که این اقدام می‌تواند نشانه‌ای از اتحاد و همدلی باشد. به نظر من این اقدام معنوی اجتماعی نیز می تواند برای یک روز شکلی زیبا به شهرهای کشورمان بدهد و چه بهتر که هنرمندان در اجرای این طرح پیش قدم باشند.

این آهنگساز در بخش پایانی صحبت‌های خود تصریح کرد: من قاطعانه می گویم که موسیقی ایرانی برای بین المللی شدن هیچ مشکلی ندارد و اتفاقا می تواند در سطح دنیا حرف هایی برای گفتن داشته باشد اما همه اینها در گرو توجه به هنرمندان جوان و ایجاد فرصت برای آنها است. من خاطرم هست که در آستانه جام جهانی فوتبال برزیل طبق رایزنی هایی که آقای کفاشیان با سپ بلاتر داشت، وی قطعه «صلح و عشق» را به فدراسیون جهانی فوتبال فرستاد که اگر امکان داشته باشد این ملودی در افتتاحیه این مسابقات پخش شود اما متاسفانه وی این قطعه را نپذیرفت اما به هر ترتیب همین اقدام توانست در جایگاه خود معرفی برای موسیقی ایرانی در سطوح جهانی باشد.

نظر شما