شناسهٔ خبر: 36386 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

رفع موانع تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های حساس نروژ

رئیس سازمان امور دانشجویان با اشاره به لغو ممنوعيت تحصيل دانشجويان در رشته های هسته ای گفت: در کشور نروژ مقامات وزارت خارجه کشورمان مذاکراتی داشتند و قول گرفتند که دیگر چنین مواردی ایجاد نشود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مجتبی صدیقی در خصوص فعالیت های صورت گرفته بعد از توافق برای برداشتن ممنوعیت تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته های مرتبط با هسته ای گفت: امیدوار هستیم بعد از توافق این ممنوعیت ها برداشته شود، در کشور نروژ مقامات وزارت خارجه کشورمان مذاکراتی داشتند و قول گرفتند که دیگر چنین مواردی ایجاد نشود.

 وی ادامه داد: امیدواریم، فضای بعد از تحریم، به گونه ای باشد که ما دیگر با این موارد مواجه نشویم.

رئیس سازمان امور دانشجویان افزود:  این یک نوع مساله نژاد پرستی است که دانشجویان ملیتی، نتوانند از امکانات تحصیل استفاده کنند.

وی افزود: بارها این مساله را عنوان کرده ایم و امیدواریم با این توافق و ارتباطاتی که ایجاد شده،  دیگر شاهد این موارد نباشیم.

به گزارش مهر، کشورهایی مانند نروژ و هلند و برخی از کشورهای دیگر محدودیت‌هایی بر سر راه تحصیل دانشجویان ایرانی در رشته‌های مرتبط با فناوری هسته‌ای، ایجاد کرده بودند که مسئولان آموزش عالی امیدوار هستند بعد از توافق این محدودیت ها رفع شود.

نظر شما