شناسهٔ خبر: 36459 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

در تازه ترین مكتب‌خانه طنز چه گذشت؟

مسئول برگزاری كارگاه های آموزشی مكتبخانه طنز از برگزاری هفتگی این نشست ها خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛  به نقل از پایگاه خبری حوزه هنری، هجدمین برنامه از سلسله نشستهای «مكتبخانه طنز» و نخستین جلسه این كارگاه آموزش طنز در سال ۱۳۹۴، نوزدهم مرداد در سالن اوستا برگزار شد. در این جلسه كه با حضور و استقبال مخاطبان مواجه بود، طنزپردازان شناخته شده ای ازجمله اسماعیل امینی، ناصر فیض، علی‌رضا لبش، روح‌الله احمدی، فرامرز ریحان‌صفت، عبدالله مقدمی، مهدی فرج‌اللهی و صابر قدیمی نیز حضور داشتند.

رضا ساكی، طنزنویس و مسئول برگزاری مكتبخانه طنز، درباره آنچه در این جلسه گذشت، گفت: شعرخوانی صابر قدیمی و داستان‌خوانی با موضوعات «آبگوشت» از كتاب «می‌خواستم نویسنده شوم‌،‌ آشپز شدم» نوشته فاطمه ستوده با اجرای مجتبی پرازین بخشهایی از این جلسه بود.

وی ادامه داد: در این كارگاه دیباچه گلستان سعدی نیز خوانده شد و دكتر اسماعیل امینی نكاتی را درباره گلستان و اهمیت آن در طنزنویسی و تاثیرش بر زبان فارسی مطرح كرد.

ساكی درباره آنچه قرار است در سال ۹۴ انجام بگیرد، تاكید كرد: بنا داریم در كنار آموزشها و تمرینهای طنزنویسی، گلستان‌خوانی را نیز در این كارگاه ها داشته باشیم تا نویسندگان جوان، با آشنایی با آثار كلاسیك و متون فاخر فارسی، بتوانند متون بهتری ارائه كنند.

 این طنزپرداز از برگزار شدن هفتگی مكتبخانه طنز خبر داد و گفت: در دوره جدید، مكتب‌‌خانه هر هفته برگزار می‌شود بنابراین امیدواریم برنامه ریزی كرده ایم كه در سال جدید  گلستان را خوانده و بعد به سراغ كتاب‌های دیگر ادبیات فارسی كه هم‌سنگ گلستان هستند برویم.

نظر شما