شناسهٔ خبر: 36472 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

بازديد مشاور رئيس جمهور از پژوهشگاه حوزه و دانشگاه

آخرين روز هفته گذشته پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ميزبان حجت الاسلام و المسلمين حسن نمازی مشاور رئيس جمهوردر امور روحانيت و رئيس مركز ارتباطات دولت و روحانيت بود.

فرهنگ امروز: در اين بازديد دكتر محمود دلفاني رئيس آموزشكده روش شناسي علوم انساني در پاريس نيزحجت الاسلام والمسليمن نمازي، را همراهي مي كرد.
همچنين در اين بازديد، جلسه اي با حضور حجت الاسلام و المسلمين نظري رئيس پژوهشگاه حوزه و دانشگاه و تعدادي از مديران گروه هاي پژوهشي پژوهشگاه حوزه و دانشگاه تشكيل شدكه محور گفتگوها، تبيين وضعيت روش شناسي علوم انساني در ايران و بيان آسيب ها و كاستي هاي آن بود و همچنين تشريح آخرين دستاوردهاي روش شناسي در غرب بويژه كشور فرانسه كه توسط دكتر محمود دلفاني رئيس آموزشكده روش شناسي علوم انساني در پاريس ارائه شد.
سپس اعضاي حاضر در جلسه با طرح سئوالاتي، خواستار آگاهي از تدبير و راه حل روش شناسي علوم انساني حال حاضر دنيا در مواجهه با مسائلي نظير پيوند مفاهيم ارزشي اسلام با مفاهيم نوين علمي شدند.
در پايان اين جلسه حجت الاسلام و المسلمين نمازي افزود: يكي از حسنات كوچك دولت تدبير و اميد اين است كه نگاه ما به كارها در مركز ارتباطات دولت با روحانيت، فقط نگاه سياسي و تشريفاتي نيست بلكه برگزاري اين گونه جلسات علمي كه كمترين اثر آن مي تواند آگاهي از دانش يا دانسته اي علمي باشد كه دراختيار مراكز و افراد گوناگون قرارداد و ما مي توانيم از آن استفاده كنيم.

نظر شما