شناسهٔ خبر: 36499 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نشست «سبک‌شناسی شعر ناصرخسرو» برگزار می‌شود

شانزدهمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ی ناصرخسرو با عنوان «سبک‌شناسی شعر ناصرخسرو» با حضور عبدالرضا مدرس‌زاده در شهر کتاب برگزار خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایبنا؛ کوشش دانشِ سبک‌شناسی، کنار زدن نقاب از چهره، شخصیت و آثار کسانی است که اشتیاق برای دیدن آن جمال بسیار دارند. ناصرخسرو شاعر صاحب‌سبک سده‌ پنجم هجری از بهترین نمونه‌هایی است که در شعر صاحب سبک خاص و مشخص است. در شعر او زبان فاخر خراسانی و قصیده‌های شکوهمند در خدمت اندیشه‌ والای دینی و حکمی است.

ناصرخسرو دارای سبک شخصی ممتاز و روشن است به گونه‌ای که صدای شعر او از میان صدها صدای دیگر قابل تشخیص است. جایگاه تاریخی وی میان دو دوره‌ی غزنوی و سلجوقی ارزش توجه به سبک شاعری او را دو چندان می‌کند و دیوان او گنجینه‌ی سرشار و ارزشمند خصایص زبانی و ادبی و فکری است که بی‌مطالعه‌ آن کار سبک‌شناسی شعر فارسی ابتر است.

شانزدهمین مجموعه درس‌گفتارهایی درباره‌ ناصرخسرو در روز چهارشنبه ۲۸ مرداد از ساعت ۱۶:۳۰ به بررسی «سبک‌شناسی شعر ناصرخسرو» اختصاص دارد که با سخنرانی دکتر عبدالرضا مدرس‌زاده در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه‌ سوم برگزار می‌شود.

نظر شما