شناسهٔ خبر: 36504 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر اسلامی

همایش ملی ˝نقش خراسان در شکوفایی هنر اسلامی˝ ۲۸ آبان سال جاری برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛ همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر اسلامی توسط مؤسسه آموزش عالی فردوس در پنج محور؛ نقش مجموعه حرم رضوی، معماری و تزیینات وابسته، هنرهای صناعی، نگارگری و خوشنویسی و کتاب‌آرایی ۲۸ آبان سال جاری برگزار می‌شود.

مهلت ارسال چکیده مقالات تا ۲۵ مرداد ماه ۱۳۹۴ و اصل مقالات، ۲۰ مهر ماه خواهد بود. این همایش در پی آن است تا نقش خراسان را در شکوفایی هنر اسلامی در نگاهی عالمانه و پژوهشی با دعوت از صاحب‌نظران، محققان و پژوهشگران موردمطالعه و بررسی قرار دهد تا نقش و جایگاه این خطه از سرزمینمان در رونق و شکوفایی هنر اسلامی مورد کنکاش و تحقیق صاحب‌نظران قرار گیرد.

این همایش با مشارکت مؤسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس رضوی، دانشکده فنی و حرفه‌ای (واحد الزهراء مشهد)، دانشگاه بیرجند (دانشکده هنر و معماری) دانشگاه فرهنگیان (پردیس شهید بهشتی مشهد)، انجمن علمی هنر اسلامی ایران و پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و تعداد زیادی از مراکز پژوهشی و آموزشی کشور برگزار خواهد شد.

علاقه‌مندان برای ارسال چکیده و اصل مقالات خود می‌توانند به سایت همایش ملی نقش خراسان در شکوفایی هنر اسلامی به آدرس www.nckia.ir مراجعه کنند.

نظر شما