شناسهٔ خبر: 36511 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نخستین بانک مقالات ادبی ایران بارگذاری شد

دبیر کانون ادبی چوک از بارگذاری نخستین بانک مقالات ادبی روی سایت اینترنتی این کانون خبر داد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مهدی رضایی موسس و دبیر کانون فرهنگی چوک گفت: طی چند سالی که کانون چوک راه‌اندازی شد، دوستان دست اندرکار و همکار، مقالات ادبی زیادی را چه به صورت تالیفی و چه به صورت گردآوری از منابع و سایت‌های دیگر در اختیار قرار دادند تا روی سایت اینترنتی چوک قرار بدهیم. بعد از مدتی تعداد این مقالات به رقمی بیش از هزار و ۳۰۰ مطلب رسید.

وی افزود: هرچقدر که در اینترنت جستجو می‌کردم، دیدم بانک جامعی برای مقالات ادبی پیدا نمی‌کنم. به عبارت دیگر بانک اختصاصی مقالات ادبی و حوزه ادبیات وجود نداشت ولی چنین بانک هایی برای مقالات علوم انسانی و برخی شاخه‌های این گونه از علوم وجود داشت ولی حتی در آن ها هم مخاطب دچار سردرگمی خواهند شد و همان طور که اشاره کردم، اختصاصی حوزه ادبیات نیستند. این شد که فکر ایجاد یک بانک مقاله در این زمینه در ذهنم ایجاد شد.

این داستان نویس در ادامه گفت: به این ترتیب از عید نوروز شروع کرده و تا امروز بین ۴۰۰ تا ۵۰۰ ساعت کار زمان را صرف تدوین مقالات این بانک کردم. کار هم به این صورت بود که در تمام هزار و ۳۰۰ مقاله مذکور، تیتر و لید را جدا کرده و همه را در یک صفحه قرار دادم. چون هاست های اینترنتی این را نمی پذیرند که ۴۶ صفحه لینک را در یک صفحه قرار بدهند ولی با کمک برخی از دوستان فنی توانستیم این کار را به سرانجام برسانیم.

رضایی گفت: ۱۰ سال است که کانون چوک را پایه گذاری کرده ام و در این مدت، ۴ فصلنامه و ۶۰ ویژه نامه را به طور رایگان و اینترنتی منتشر کرده ام. استفاده از این بانک مقالات هم رایگان است

دبیر کانون چوک گفت: مخاطبانی که مایل به استفاده از این بانک مقالات ادبی هستند، می توانند به سایت اینترنتی کانون چوک مراجعه کنند.

نظر شما