شناسهٔ خبر: 36526 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سینما پردیس قلهک میزبان فیلم‌های میشائیل هانکه می‌شود

سینما پردیس قلهک برای هفته پایانی مرداد ماه فیلم های معروفی چون ˝عشق˝، پنهان˝ و ˝روبان سفید˝ به کارگردانی میشاییل هانکه را نمایش می‌دهد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از هنرآنلاین؛  به نقل از  روابط عمومی قلهک، پردیس قلهک،در ادامه نمایش فیلم های مطرح دنیا این هفته ۶ فیلم از هانکه اکران می کند،روز گذشته این سینما فیلم "درخشش" به کارگردانی استنلی کوبریک نمایش داد.فیلمنامه "درخشش" توسط استیون کینگ بنوشته شده و داستان مرد نویسنده‌ای است که به همراه همسر و فرزندش در هتلی اقامت می‌گزیند تا در طول فصل زمستان و در آرامش فضای هتل داستانش را به پایان برد اما دچار اختلالات روانی و عصبی شده و قصد نابودی همسر و فرزندش را می‌کند.

عشق و در میان ستارگان

اما سینما پردیس قلهک در برنامه اکران های خود در روز یکشنبه، ۲۵ مرداد دو فیلم "عشق" به کارگردانی میشاییل هانکه و "در میان ستارگان" ساخته علمی تخیلی کریستوفر نولان را نمایش خواهد داد.

"عشق" که محصول سال ۲۰۱۲ است در سئانس ۱۸:۱۵ اکران می شود. هانکه فیلمنامه "عشق" را نوشته و داستان فیلم زوج موسیقیدان کهنسالی را به تصویر می‌کشد که پس از سالها معلمی، حالا دچار بیماری، تنهایی و مشکلات زیادی شده‌اند. زن (با بازی امانوئله ریوا) پس از حمله قلبی، قدرت تکلم و تحرک خود را از دست داده است و حالا این همسر پیرش (با بازی ژان لویی ترینتینان) است که از او پرستاری می‌کند و در این حین، خاطرات قدیم و عاشقانهٔ این دو مرور می‌شود.

"در میان ستارگان" در سال ۲۰۱۴ ساخته شد و مانند سایر فیلم های نولان داستانی علمی تخیلی دارد.

هزینه ساخت این فیلم ۱۶۵ میلیون دلار است و ۶۷۲ میلیون دلار فروخته.

متیو مک‌کانهی در نقش کوپر، ان هتوی در نقش املیا برند، دیوید گیاسی در نقش رومیلی، وس بنتلی در نقش دویل و مت دیمون در نقش دکتر من در این فیلم بازی می کنند.این فیلم در سئانس ۲۳:۳۰ به نمایش در خواهد آمد.
قصه های وحشی و پنهان

برنامه نمایش فیلم پردیس قلهک در دوشنبه ۲۶ مرداد با دو فیلم "قصه های وحشی" به کارگردانی دامیان زیفرون و "پنهان" ساخته میشاییل هانکه ادامه خواهد داشت.

"قصه های وحشی" در سئانس ۱۸:۱۵ به نمایش در خواهد آمد، این فیلم سال ۲۰۱۴ منتشر شده و در ژانر کمدی است.
پدرو المودوار از تهیه کنندگان این فیلم است و نویسنده آن دامیان زیفرون. در این فیلم، زیفرون در قالب شش داستان، شخصیت‌هایی را نشان می‌دهد که در مرز بین تمدن و توحش به‌سر می‌برند. این داستان‌ها در بوئنوس آیرس، پایتخت آرژانتین، و حومه این شهر اتفاق می‌افتند و به موضوعاتی مانند خیانت در عشق، سنگینی گذشته، تراژدی‌هایی در زندگی روزانه و پرتگاه‌های اخلاقی انسان می‌پردازند.

"پنهان" اما محصول سال ۲۰۰۵ سینمای فرانسه است که جایزه نخل طلای بهترین کارگردانی جشنواره کن را هم از آن خود کرده است.

فیلم "پنهان" داستان خانواده ای مدرن است که زندگی بسیار آرام و رضایت بخشی دارند. (زندگی ای کاملاً معمولی با اتفاقاتی معمولی) مرد خانواده مجری مشهور میز گردهای جدی است و زن خانواده یک نویسنده است.

ژولیت بینوش و دانیل اوتوی هم بازیگران "پنهان" هستند. "پنهان" در سئانس ۲۳:۳۰ پردیس قلهک نمایش داده می شود.
بازهای مسخره و نازارین

روز سه شنبه، ۲۷ مرداد، پردیس قلهک فیلم "بازی های مسخره" را در سئانس اول خود در ساعت ۱۸:۱۵ نمایش می دهد. این فیلم ساخته میشاییل هانکه است و محصول سال ۲۰۰۷. مانند سایر فیلم های هانکه، فیلمنامه آن را خود هانکه نوشته و فیلم داستان خانواده‌ای سه نفره را روایت می‌کند که برای تفریح به ویلای خود می‌روند. در آن جا با دو جوان برخورد می‌کنند که در ظاهر برای گرفتن تخم مرغ به خانهٔ آن‌ها مراجعه کرده‌اند ولی به مرور زمان دست به کارهای عجیبی می‌زنند. نائومی واتس، تیم رایس و مایکل پیت بازیگران "بازی های مسخره" هستند.

سانس دوم روز سه شنبه پردیس قلهک به فیلم "نازارین" اختصاص دارد که در ایران به "ناصری" هم شهرت دارد. این فیلم ساخته لوئیس بونوئل است و در کشور مکزیک ساخته شده. داستان نازارین درباره (فرانسیسكو رابالِ‌ بزرگ، معروف به "پاچو") كشیشی‌ست كه در میان بدكاره‌ها، دزدها و گداها در یك شهر فقیر و نكبت‌زده در مكزیكِ اوایل سال ۱۹۰۰ زندگی می‌كند. هر چند همسایه‌هایش همیشه از او دزدی می‌كنند اما نازارین همچنان از قفل كردن درب اتاقش امتناع می‌ورزد. او كه وابسته به پاپ و كلیسای كاتولیكِ رُم است معتقد است: "هیچ‌چیز به هیچ‌كس تعلق نداره، همه چیز متعلق به كسی‌ست كه بهش نیاز دارد." این فیلم ساعت ۲۳:۳۰ اکران می شود.

زمانه گرگ و لبه فردا

چهارشنبه، ۲۸ مرداد پردیس قلهک میزبان فیلم دیگری از هانکه با نام "زمانه گرگ" خواهد بود که محصول سال ۲۰۰۳ است. این فیلم محصول مشترک سه کشور آلمان، اتریش و فرانسه است. عنوان فیلم ظاهراً اشاره به یک شعر قدیمی آلمانی دارد که وضعیتی آخرالزمانی را نوید می‌دهد، زمانی که ساختارهای اجتماعی به شکلی شاعرانه فرو می ‍ریزند. در یکی از کشورهای اروپایی فاجعه‌ای نامعلوم رخ داده است. ژرژ و آن زوج طبقه متوسطی هستند که به همراه دختر و پسرشان از شهر فرار می‌کنند و به خانه ییلاقی‌شان پناه می‌برند. اما خانه ییلاقی در تصرف اشغالگرانی مسلح است.این خلاصه ای از فیلم "زمانه گرگ" است. این فیلم ساعت ۱۸:۱۵ به نمایش در می آید.

همچنین این سینما در سانس دوم خود فیلم لبه فردا به کارگردانی داگ لیمان را نمایش می دهد. ر ژانر علمی تخیلی با بازی ستارگانی چون تام کروز و امیلی بلانت و محصول ۲۰۱۴ می‌باشد. این فیلم به کارگردانی داگ لیمان و اقتباسی از رمان ژاپنی فقط باید بکشی از هیروشی ساکورازاکا می‌باشد. تمامی حقوق این انیمه در اواخر سال ۲۰۰۹ بصورت فیلم‌نامه ویژه به استودیو برادران وارنر فروخته شد و ویلیج رودشو هم به تهیه کنندگی این فیلم به برادران وارنر اضافه شد. در اواخر سال ۲۰۱۲ فیلمبرداری در استودیو لیوسدن برادران وارنر واقع در حومه لندن اغاز و حتی برخی صحنه‌ها در میدان ترافالگار هم فیلم گرفته شد.

داستان این فیلم درباره سربازی به نام ویل کیج (با بازی تام کروز) است که در آینده‌ای نزدیک پس از کشته شدن در جنگی علیه بیگانگان، بار دیگر زنده می‌شود و به موقعیت قبلی خود باز می‌گردد، این امر باعث می‌شود تا او با هر بار کشته شدن توانایی خود را نیز افزایش داده تا حتی بتواند به گونه‌ای سرنوشت خود را تغییر دهد.
نقد سریال گیم اف ترون

برنامه های سینمایی پردیس قلهک در روز پنجشنبه تعطیل است و در روز جمعه با نقد و بررسی سریال "گیم آف ترون" ادامه خواهد داشت، این برنامه با پخش قسمت های مهم این سریال همراه خواهد بود. نقد و بررسی سریال "گیم آف ترون" ساعت ۱۸:۱۵ آغاز خواهد شد. سئانس دوم این سینما در این روز در ساعت ۲۳:۳۰ به اکران فیلم "ویدئوی بنی" اختصاص دارد که ساخته میشاییل هانکه است و در سال ۱۹۹۲ ساخته شده. این فیلم پس از "قاره هفتم"، دومین فیلم از سه‌گانه غیر رسمی هانکه درباره خشونت مدرن است که به سه‌گانه "عصر یخبندان" شهرت دارد.

ربان سفید

پردیس قلهک در سئانس اول روز شنبه، ۳۱ مرداد برنامه ای نخواهد داشت اما در سئانس دوم فیلم "ربان سفید" به کارگردانی میشاییل هانکه اکران می شود که در ساعت ۲۳:۳۰به نمایش در خواهد آمد.

این فیلم محصول سال ۲۰۰۹ است و برنده جایزه نخل طلای کن از شصت و دومین دوره این جشنواره شد. همچنین این فیلم جایزه گلدون گلوب بهترین فیلم خارجی زبان را از آن خود کرد.

داستان فیلم در دهکده‌ای در آلمان قبل از جنگ جهانی اول می‌گذرد. در این روستا اتفاقات وحشتناکی رخ می‌دهد که آرامش روستا را برهم می‌زند.  

نظر شما