شناسهٔ خبر: 36527 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

شرایط جدید پذیرش تحصیلات تكمیلی فارغ التحصیلان ممتاز اعلام شد

دانشگاه آزاد به منظور تسهیل فرصت ادامه تحصیل فارغ التحصیلان ممتاز این دانشگاه امكان ادامه تحصیل بدون آزمون را برای داوطلبان مقطع كارشناسی ارشد فراهم کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ دكتر مجتبی علوی فاضل - معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد با اعلام این خبر افزود: به منظور تسهیل فرصت ادامه تحصیل فارغ التحصیلان ممتاز دانشگاه آزاد اسلامی شرایط جدیدی در نظر گرفته است.

وی افزود: برای سال تحصیلی ۹۵-۹۴ متقاضیان ادامه تحصیل در مقطع كارشناسی ارشد برای رشته های غیر علوم انسانی باید معدل ۱۶ و برای رشته های علوم انسانی حداقل معدل ۱۷ را كسب كنند.

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد درخصوص ممتازین ادامه تحصیل در مقطع دكتری گفت: فارغ التحصیلان ممتاز مقطع كارشناسی ارشد گروه علوم انسانی کسب معدل ۱۸.۵ و برای سایر رشته ها کسب معدل ۱۷.۵ ضروری است.  برای رشته های پزشكی و دامپزشكی كسب معدل ۱۷ ملاك عمل است.

وی خاطرنشان كرد: طبق سایر شرایطی كه در دفترچه راهنما در زمان ثبت نام درج خواهد شد، داوطلبان دوره دكتری تخصصی گزینش و دعوت به مصاحبه خواهند شد.

علوی فاضل در پاسخ به این سوال كه چند درصد از ظرفیت پذیرش شامل حال ممتازین مقاطع ارشد و دكتری می شود، گفت: برای مقطع كارشناسی ارشد ۱۰درصد از ظرفیت و برای مقطع دكتری تخصصی ۲۰درصد از ظرفیت برای استعدادهای برتر و فارغ التحصیلان ممتاز درنظر گرفته شده است.

نظر شما