شناسهٔ خبر: 36531 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

سرپرست دانشگاه فرهنگیان: احکام دانشجو معلمان به زودی صادر می شود

سرپرست دانشگاه فرهنگیان گفت: احکام دانشجو معلمان ورودی 93 با پیگیری های به عمل آمده به زودی و حداکثر تا چهار ماه آینده از سوی مراجع ذیربط صادر می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا ، محمود مهرمحمدی نسبت به ادامه تحصیل دانشجو معلمان با اشاره به قانون ، یادآور شد دانشجو معلمان پس از فراغت از تحصیل باید سه سال سابقه تدریس داشته باشند تا در مقطع بالاتر بتوانند در این دانشگاه ادامه تحصیل دهند.
وی با تاکید بر اینکه در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان به عنوان رکن تحول و تعالی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی محسوب می شود گفت: باید مفهومی به نام حیات طیبه در این دانشگاه باز آفرینی و تعقیب شود.
وی افزود: معلم شدن مرتبه ای والا و خاص از حیات طیبه در قرآن است و در حرفه سیری تکاملی در نفس طی می شود که ما به آن حیات طیبه می گوییم ، دانشجو معلمان باید به لحاظ هویتی تغییر کنند و شاکله قبلی شان جای خود را به شاکله جدید دهد که آن شکل جدید نامش شاکله معلمی است.
مهرمحمدی افزود: معلم شدن بر اساس نوعی تربیت و تعالی است که مطابق سند تحول این تربیت موکول و وابسته به یک رخداد هویتی درونی است ، اساسا تربیت یعنی اینکه در درون ما تحول و اتفاقی بیافتد و هویت معلمی باید در دانشجو معلمانی که در دانشگاه فرهنگیان تحصیل می کنند به هویت غالب تبدیل شود.
سرپرست دانشگاه فرهنگیان با اشاره به بخشی از بیانات رهبر معظم انقلاب در خصوص ماموریت این دانشگاه اظهارداشت: دیدگاه رهبر معظم انقلاب فقط با برنامه رسمی به طور کامل نمی تواند اتفاق بیافتد و منجربه تغییر شگرف هویتی شود ، بلکه در دانشگاه فرهنگیان علاوه بر برنامه درسی که از اهمیت خاصی برخوردار می باشد، بسترهای دیگری نیز باید مهیا کرد تا از به هم پیوستن اینها هدف اصلی که همان تربیت معلم است محقق شود.
به گزارش روابط عمومی آموزش و پرورش ، مهرمحمدی گفت: سطح علمی اساتید دانشگاه باید ارتقاء پیدا کند و به همین منظور تشکیلاتی طراحی شده و تلاش داریم با برنامه ریزی برای رسیدن به این هدف به صورت مستمر در هر دانشگاه انجام شود.

نظر شما