شناسهٔ خبر: 36537 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

خانه هنرمندان در استان های کشور ایجاد می شود

مدیر عامل خانه هنرمندان از ایجاد خانه هنرمندان در استان های کشور خبر داد و گفت: امیدوارم با افتتاح مکان های جدید در همه استان ها، هنرمندان بتوانند از فضای ایجاد شده بهره مند شوند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مجید سرسنگی روز یکشنبه در آیین افتتاحیه خانه شماره ۲ هنرمندان اظهار داشت: این محل امکانی خواهد بود تا فعالان فرهنگی در حوزه هنر تا خلاقیت خود را نشان دهند .
وی با اشاره به تلاش بسیار برای ایجاد ساختمان جدید خانه هنرمندان گفت: چهار سال طول کشید تا ساختمان به خانه هنرمندان تعلق بگیرد. از شهردار تهران و همه کسانی که ما را در این زمینه همراهی کردند تشکر می کنم. این ساختمان محل استقرار انجمن ها است.
سرسنگی افزود: انجمن ها فضای لازم برای کارِ اداری نداشتند و تعدادی در فضاهایی نامناسب قرار داشتند و برخی نیز در خانه لُرزاده در منطقه ۷ فعالیت می کردند که با تاسیس این ساختمان همه انجمن ها به اینجا منتقل شده اند.
وی تصریح کرد از تاسیس خانه هنرمندان حدود ۱۵ سال می گذرد. امروز نیازهای این خانه در مقایسه با سال های ابتدایی فعالیتش تغییر کرده است. مخاطبانِ خانه هنرمندان زیاد شده است . به همین دلیل برای ادامه فعالیت به فضای بیشتری نیاز دارد.
مدیرعامل خانه هنرمندان ایران با اشاره به فضاهای هنری در ساختمان شماره ۱ گفت: با تاسیس ساختمان شماره ۲ برخی از بخش های اداری خانه هنرمندان هم به اینجا منتقل شده اند تا فضای ساختمانِ شماره۱ هر چه بیشتر برای کارهای هنری مهیا شود.
ساختمان شماره ۲ خانه هنرمندان در ۶ طبقه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال خریداری شد تا محل استقرار انجمن ها باشد این ساختمان در خیابان خردمند قرار دارد. 

نظر شما