شناسهٔ خبر: 36551 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

مشکل پذیرش دانشجو و جذب استاد در رشته های هنر

رئیس کارگروه هنر شورای تحول علوم انسانی گفت: نظام آموزشی رشته های هنر نیازمند تغییر و تحول است تا در عرصه های آموزشی، پژوهشی و تربیت هنرمند به عملکرد مطلوب دست یابیم.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، مجید سرسنگی در نخستین همایش تحول در نظام دانشگاهی هنر افزود: کار گروه هنر اگرچه در مدت زمان کوتاهی فعالیت خود را آغاز کرده اما تا به امروز کارنامه قابل قبولی داشته و توانست با همکاری و همفکری میان اساتید رشته های هنری به توفیقات خوبی دست پیدا کند، امیدوارم بتوانیم با تدوین و اجرای برنامه های خود، با جدیت بیشتر در مسیر دستیابی به اهداف کار گروه هنر گام بر داریم.

وی با اشاره به فراهم کردن شرایط حضور اساتید مختلف دانشکده های هنری در جلسات کار گروه هنر شورای تحول علوم انسانی تصریح کرد: در کنار اعضا کار گروه هنر که در جلسات ما به صورت منظم حضور دارند، اعلام آمادگی می کنم  تا کار گروه هنر پذیرای هریک از اساتید دانشکده های هنری است.

رئیس کار گروه هنر شورای تحول علوم انسانی با اشاره به مشکلات مختلفی که در عرصه نظام آموزشی هنر کشور وجود دارد گفت: متاسفانه نظام آموزشی هنر ما با مشکلات بسیار زیادی روبرو است و در این راستا اساتید از نظام آموزشی ما گله دارند و هنرمندانی که در عرصه تجربی نیز فعالیت می کنند معتقدند نظام آموزشی هنر ما نتوانسته تا به امروز کارکرد خوبی داشته باشد.

سرسنگی تاکید کرد: به همین منظور اصول این نظام آموزشی نیاز به تغییر و تحول دارد تا بتواند در عرصه های آموزشی، پژوهشی و تربیت هنرمند عملکرد بهتری داشته باشد.

وی با بیان اینکه در رشته های هنر برای پذیرش دانشجو و جذب اساتید با مشکل روبرو هستیم، گفت: در زمینه تالیف کتب هنری کارنامه خوبی نداشته و در زمینه فعالیت های پژوهشی تاکنون الگو صحیح و تعریف شده ای نداشته ایم.

 رئیس کار گروه هنر شورای تحول علوم انسانی بیان کرد: اولویت های پژوهشی این حوزه مشخص نشده اند و در حوزه روش تدریس نیز مشکلات زیادی داریم.

سرسنگی اضافه کرد: دانشجویان را به گونه ای تربیت نکرده ایم که هریک از آن ها به سطحی از فرهیختگی دست یابند که در جامعه هنری ما تبدیل به الگو شوند بنابراین امیدوارم بتوانیم در آینده نزدیک با برنامه ها و طرح های مختلف این مشکلات را رفع کنیم و روح تازه ای در کالبد نظام آموزشی هنر بدمیم.  

نظر شما