شناسهٔ خبر: 36552 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

«پایتخت» به زندگی مردم نزدیک شد/ صدا وسیما تنها برای تهران نیست

محمدرضا زائری کارشناس مسائل فرهنگی بیان کرد که سریال «پایتخت» یک اتفاق بزرگ بود چرا که توانست به زندگی مردم نزدیک شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ مراسم تجلیل از عوامل سریال «پایتخت ۴» عصر دیروز یکشنبه ۲۵ مرداد با حضور محمد احسانی مدیر شبکه یک، حجت الاسلام محمدرضا زائری، حجت‌الاسلام سیدمصطفی میرلوحی، سیروس مقدم کارگردان مجموعه «پایتخت»، الهام غفوری تهیه کننده، محسن تنابنده، احمد مهرانفر، ریما رامین فر، هومن حاجی عبدالهی، محمدرضا علیمردانی و جمع دیگری از عوامل این سریال برگزار شد.

محمدرضا زائری در ابتدای این مراسم با اشاره به مجموعه های تلویزیونی که از شبکه های سیما روی آنتن می رود، عنوان کرد: سریال «پایتخت» در میان مجموعه های تلویزیونی یک اتفاق بزرگ بود چون توانست به زندگی مردم نزدیک شود. ما در این سریال، مردم را می بینیم. از آنجا که صدا و سیما فقط به پایتخت و شهر تهران تعلق ندارد در نتیجه سریال ها باید به گستردگی سلیقه های مردم توجه کنند.

این مسئول فرهنگی با اشاره به آگهی های بازرگانی تلویزیون عنوان کرد: بسیاری از آگهی های بازرگانی و حتی سریال هایی که از تلویزیون پخش می شوند به نوعی فاجعه منجر می شوند؛ چراکه منشاء بسیاری از طلاق ها و بدحجابی ها هستند.

وی درباره سریال «پایتخت» و تاثیر آن یادآور شد: این سریال نه تنها مخاطب را آزار نمی دهد بلکه استقبال مردم از آن نشان داد که آرامش دهنده هم بوده است و این استقبال عمومی از سریال ها خودش به نوعی یک شاخص تعیین کننده است.

همچنین در این مراسم محمد احسانی مدیر شبکه یک سیما در سخنانی اظهار کرد: سریال هایی که به سری های دوم، سوم و چهارم می رسند هم با فرصت هم با تهدید رو به رو هستند. مخاطبانی که این آثار پیدا می کنند نوعی فرصت است. از طرف دیگر تهدیدی هم پیش می آید. به طور مثال در مقطعی، عوامل سازنده سریال «پایتخت» تردید داشتند که سری چهارم این مجموعه را بسازند یا خیر و فکر می کردند که شاید نوعی ریسک باشد.

وی اضافه کرد: با این حال با لطف خداوند و زحماتی که دوستان کشیدند این کار که قرار بود در نوروز به پخش برسد به جدول زمانی ماه رمضان رسید. مضامین مذهبی و معنوی با توجه به پخش در ماه رمضان در سریال قرار داده شد و تلاش عوامل بر این بود که این مضامین به صورت گل درشت بیان نشود. مجموع این تصمیم گیری ها سخت بود و خوشبختانه با همه این احوال سری چهارم مجموعه «پایتخت» هم مورد توجه قرار گرفت.

مدیر شبکه یک سیما با اشاره به تقدیرها و همچنین انتقادهایی که از این سریال شده است، گفت: آثاری مثل سریال «پایتخت» از دو طرف مورد نوازش قرار می گیرد و البته دوستان ما هم انتقادات را نسبت به سریال شنیده اند و در آثار بعدی بکار خواهند کرد و امیدوارم که ما در آینده شاهد کارهای بهتری از این تیم باشیم.

وی در پایان سخنان خود گفت: من از مدیران قبلی شبکه یک سیما بخصوص آقای فرجی تشکر می کنم زیرا سه قسمت از سریال پایتخت در دوره قبل انجام شد و یک قسمت به ما ارث رسید. همه دوستان زحمت کشیدند تا این کار به این شکل و به این ترتیب مورد توجه همگان قرار گرفت.

دیگر سخنران این مراسم حجت الاسلام میرلوحی بود که روی سن آمد و درباره تاثیر آثار هنری در انتقال مفاهیم عنوان کرد: بارها دیده ایم که یک جمله یا یک اثر هنری می تواند تاثیری بیشتری از ده ها ساعت تبلیغ و سخنرانی داشته باشد و چه بسا باعث شود که یک میلیون نفر به نماز جماعت بروند، روزه بگیرند و یا در مسائل این چنینی با تاثیر از سریال اقدام کنند که این مسائل با هنر امکان پذیر می شود.

در این مراسم  الهام غفوری، سیروس مقدم، احمد مهرانفر، محسن تنابنده، هومن حاجی عبداللهی، محمدرضا علیمردانی، سارا و نیکا، بازیگر نقش چوچانگ، ریما رامین فر و نسرین نصرتی و هدایت هاشمی روی صحنه آمدند و درباره حضور خود در این سریال و همکاری با تیم پایتخت سخن گفتند.

در پایان این مراسم نیز به عوامل این سریال لوح تقدیر همراه با هدایایی اهدا شد.

گزارش تکمیلی این مراسم را فردا بخوانید.

نظر شما