شناسهٔ خبر: 36587 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

۷۲ کودک از سراسر کشور کتاب‌های زیست‌محیطی را داوری می‌کنند

۷۲ تن از کودکان ونوجوانان در اولین دوره جایزه سپیدار، درباره کتاب‌هایی که برای آنها نوشته شده است داوری خواهند کرد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛  به نقل از روابط عمومی جایزه سپیدار، در اولین دوره این جایزه، طی اقدامی کم سابقه، ۷۲ تن از کودکان ونوجوانان درباره کتاب‌هایی که برای آنها نوشته شده است داوری خواهند کرد. اثری که از نظر داوران کودکان و نوجوانان، به عنوان اثر برتر انتخاب شود، جایزۀ سپیدار سبز را دریافت خواهد کرد.

 این ۷۲ نفر را داوران تخصصی از میان ۴۴۷ نفری انتخاب کرده‌اند که آثار خود را به دبیرخانۀ جایزۀ سپیدار فرستاده بودند.  نهایتاً هفت داور مرحلۀ نهایی، جایزۀ سپیدار سبز را به اثر برگزیدۀ کودک و نوجوان اهدا می‌کنند.

داوران تخصصی که ۴۴۷ اثر را داوری کرده‌اند هدی حدادی، حمیدرضا میرزاده و مناف یحیی‌پور هستند و میانگین سنی کسانی که در مسابقه شرکت کرده‌اند از ۵ تا ۱۷ سال است.

نخستین دورۀ جایزۀ سپیدار با هدف آموزش‌های زیست‌محیطی و فرهنگ­سازی به مخاطب کودک و نوجوان برای حفاظت از محیط­زیست با همکاری کتاب­‌های نردبان (واحد کودک و نوجوان انتشارات فنی ایران)، کانون پرورش فکری کودک و نوجوان، سازمان حفاظت از محیط­زیست، دفتر برنامه ریزی و تألیف کتب درسی آموزش و پرورش، انجمن نویسندگان کودک و نوجوان، نشریۀ دوچرخه (ویژه‌نامه کودک و نوجوان روزنامه همشهری) و نشریۀ کوله­‌ پشتی (ویژه‌­نامه کودک و نوجوان روزنامه شهروند) پایه­‌گذاری شده است.

نظر شما