شناسهٔ خبر: 36597 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

آخرین وضعیت تصویب اولویت‌های سند اسلامی شدن دانشگاهها

دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه ها از تصویب بخشهای فرهنگی این سند خبر داد و گفت: اولویتهای پژوهشی در جلسه بعدی بررسی می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ حجت‌الاسلام روح‌الله شاطری در خصوص آخرین وضعیت ابلاغ ماده واحده «مصونیت حقوقی و قضایی آزاداندیشان» گفت: این ماده واحده در دفاع از آزاد اندیشان و تامین امنیت حقوقی  و قضایی آنها پس از برگزاری کرسی های آزاد اندیشی تهیه شده است که برای تصویب و ابلاغ به  شورای عالی انقلاب فرهنگی ارسال شده ولی هنوز شورا، در دستور جلسات خود پاسخی دراین خصوص نداده است.

وی در خصوص آخرین وضعیت سند دانشگاه اسلامی نیز گفت: در جلسه گذشته اولویت های فرهنگی تربیتی سند تصویب شد و امروز قرار بود که جلسه شورای اسلامی شدن دانشگاه ها برگزار شود که کنسل شد. در جلسه بعدی شورای اسلامی شدن دانشگاه ها، اولویت نظام های پژوهشی و مدیریتی سند دانشگاه اسلامی بررسی می شود.

دبیرخانه شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها موظف شده بود با هماهنگی دستگاه‌های ذی‌ربط نسبت به ایجاد زیرساخت‌های لازم حقوقی و قضایی درجهت حمایت از آزاد اندیشان و ایجاد زمینه مناسب برای توسعه و رونق فضای آزاد اندیشی اقدام کند.

بر این اساس، ماده واحده ای از جمع نظرات نهادهای ذی‌ربط از جمله وزارت کشور، قوه قضائیه، نهادهای امنیت ملی تهیه کرد و پس از بررسی در شورای اسلامی شدن به شورای عالی انقلاب فرهنگی پیشنهاد شد که در حال حاضر مراحل نهایی تصویب در شورا را طی می کند.

پس از تصویب این ماده واحده، مصوبات شورا به وزرای علوم و بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ابلاغ می‌شود تا به ذی‌نفعان یعنی مدیران دانشگاه‌ها ابلاغ کنند که آنان بدانند از مصونیت قضایی و امنیتی پس از حضور قانونمند در کرسی آزاد اندیشی برخوردار هستند.

نظر شما