شناسهٔ خبر: 36599 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

پنجمين نشست «فرهنگ و شخصیت ایرانی» امروز برگزار می‌شود

نشست «تأملی در شخصیت و منش ملی ایرانی با تأکید بر تقابل دو رویکرد ذات‌انگارانه و جامعه‌شناختی» امروز سه‌شنبه ۲۷ مردادماه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر، پنجمین نشست از سلسله نشست‌های «فرهنگ و شخصیت ایرانی» با موضوع  «تاملی در شخصیت و منش ملی ایرانی با تاکید بر تقابل دو رویکرد ذات‌انگارانه و جامعه‌شناختی» امروز سه‌شنبه ۲۷ مردادماه ساعت ۱۷ با حضور دکتر مقصود فراستخواه در پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار مي‌شود.

در اين نشست که توسط پژوهشکده فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات برگزار می‌شود، تأمل و تعمق در جامعه‌شناسی تاریخی، بررسی جامعه‌شناسی دین و زمینه‌های تاریخی و اجتماعی خلقیات ایرانی بررسي مي‌شود.

تاملی بر شخصیت و منش ایرانی و ابعاد تاریخی- اجتماعی آن و نيز ارائه راهکارهایی برای برون رفت از ضعف‌های حاکم بر خلقیات ایرانی از ديگر محورهاي اين نشست است.

فراستخواه، جامعه‌شناس شناخته‌شده ايراني و عضو هیئت علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش‌ عالی است. وي آثار متعددی در حوزه جامعه‌شناسي و دين دارد.

«سرگذشت و سوانح دانشگاه»، «دين و جامعه»، «دين، خرد، دانش: يادداشتي بر روند بازسازی انديشۀ دينی» از جمله آثار دكتر مقصود فراستخواه است.

نظر شما