شناسهٔ خبر: 36648 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نمایشگاه کتاب تهران احتمالا در باغ موزه دفاع مقدس برپا می شود

سخنگوی وزارت ارشاد درباره محل برگزاری نمایشگاه کتاب تهران در سال آینده گفت: براساس قول شهرداری تهران، به احتمال زیاد این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس برپا خواهد شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل ا مهر؛  نشست خبری حسین نوش آبادی سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز سه شنبه ۲۷ مرداد در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

نوش آبادی در بخشی از این نشست در پاسخ به سوالی درباره روزنامه ۹ دی گفت: تصمیم درباره این روزنامه توسط هیئت نظارت بر مطبوعات گرفته شده است. این هیئت متشکل از نمایندگان ۳ قوه، حوزه و دانشگاه و با ریاست وزیر ارشاد تشکیل جلسه می دهد. بنابراین وزارت ارشاد هم عضوی از هیئت نظارت بر مطبوعات است. پس تصور این که هیئت نظارت بر مطبوعات یک هیئت صنفی تحت امر وزارت ارشاد است، غلط بوده و این هیئت یک نهاد فرادستگاهی و فرادولتی است.

وی در پاسخ به سوال دیگری درباره ابلاغیه شورای عالی امنیت ملی درباره پوشش اخبار هسته ای، گفت: ابلاغیه ای که شورای عالی امنیت ملی اتخاذ و ابلاغ کرده، وزارت ارشاد را براساس وظیفه قانونی اش، موظف به اجرای آن می کند. این تصمیم وزارت ارشاد نبوده و به ما ابلاغ شده است. ما هم آن را به خبرگزاری ها، رسانه ها و سایت های خبری ابلاغ کردیم. به هر حال فضاسازی و حاشیه سازی ها در مورد هیئت نظارت منطقی نیست. سیاست های شورای عالی امنیت ملی برای همه ما قابل تمکین و اجراست. اگر نظری داریم، برای خودمان محترم است اما نمی توانیم آن را به همه تعمیم بدهیم.

سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره تاخیر در بازسازی مجموعه تئاتر شهر هم گفت: این مساله مطرح شده بود که بازسازی تئاتر شهر باید تا پایان تابستان به سرانجام برسد. متاسفانه کارها به تاخیر افتاده و تعلل پیمانکار و موانعی از این دست، از جمله دلایل آن هستند. با این حال مقرر شده تا برای هفته دولت، فاز اول بازسازی تمام شده و به بهره برداری برسد تا برای جشنواره فجر و اجراهای سالن ها مشکلی پیش نیاید. مشکلات در حال حل و فصل شدن هستند و اگر پیمانکار، کار را به موقع نرساند، جریمه شده و باید خسارت پرداخت کند. در حال حاضر بی وقفه و شب و روز، کار بازسازی تئاتر شهر در حال انجام است و امیدواریم تا پایان تابستان این مساله هم به پایان برسد.

در بخش پایانی این نشست خبرنگار مهر از نوش آبادی پرسید: چند سال است باغ کتاب تهران را به عنوان یکی از محل های برگزاری نمایشگاه کتاب تهران مطرح می کنند، روز گذشته رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در سخنانی برای میزبانی نمایشگاه کتاب توسط مجموعه شهر آفتاب تهران اعلام آمادگی کرد. محل برپایی نهایی نمایشگاه کتاب سال آینده تهران کجاست؟

وی در پاسخ به این سوال گفت: از ظرفیت شهرداری و سازمان فرهنگی تشکر می کنیم. در ارتباط با محل نمایشگاه کتاب در سال آینده، باید بگویم که براساس قول شهرداری تهران، به احتمال زیاد این نمایشگاه در باغ موزه دفاع مقدس برپا خواهد شد. این تصمیم هم با توجه به برگزاری چندین ساله نمایشگاه قرآن و عترت در این محل گرفته شده است. اما این که مجموعه شهر آفتاب بتواند مجموعه ای از ظرفیت های نمایشگاهی کشور را در خود تعریف کند، اقدام ارزنده و شایسته تقدیری است اما به نظر نمی آید به سرعتی که انتظارش را داریم، برای سال آینده آماده شود. ما سیاست های شهرداری را قبول داریم و از آن ها برای ایجاد فضای مناسب و مفرح فرهنگی استقبال می کنیم. در این زمینه کمک هم خواهیم کرد تا در آینده نزدیک، معضل برگزاری نمایشگاه های فرهنگی در کشور حل و فصل شود. چون واقعا در این زمینه فقیر هستیم. اگر فضای شهر آفتاب در کنار مرقد امام خمینی (ره) راه اندازی شود، اتفاق بسیار خوبی در حوزه اماکن فرهنگی کشور خواهد بود.

نظر شما