شناسهٔ خبر: 36654 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

فیلم محمد رسول الله (ص) وفاق بزرگی در جهان اسلام به وجود خواهد آورد

کارگردان فیلم محمدرسول الله (ص) گفت: این فیلم وفاق بزرگی در جهان اسلام به وجود خواهد آورد. هدف ما ساخت یک فیلم نبود بلکه آغاز یک نهضت فرهنگی برای معرفی چهره رحمانی اسلام در جهان است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، مجید مجیدی روز سه شنبه در مراسم گرامیداشت خود در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی در سالن همایش های صدا و سیما افزود: ما موظفیم تا چهره رحمانی پیامبر و اسلام را در جهان معرفی کنیم تا در مقابل هتاکی به پیامبر اسلام عکس العمل نشان دهیم. موظف هستیم با کار و تلاش و عمل در این مسیر گام برداریم و پیامبر رحمانی خود را به جهان معرفی کنیم.
وی با اشاره به برخی جریان های کور مبنی بر اینکه شیعیان قصد دارند با نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) قرائت خودشان را از اسلام به نمایش بگذارند خاطرنشان کرد: ما برای ساخت این فیلم از همه منابع اهل سنت و شیعه استفاده کرده ایم و در دیدارمان با یکی از رهبران مذهبی ترکیه «خیردین کارمان» وی با دیدن این فیلم گفت: امیدوارم این چراغ راهی برای اسلام باشد و خلا به وجود آمده در بین کودکان و نوجوانانمان را پر کند.
وی خطاب به حاضران در اجلاس اتحادیه رادیو و تلویزیون های اسلامی گفت: تصویری که در برخی از کشورها با هزینه کردن دلارهای نفتی از اسلام ساخته اند هیچ نسبت و سنخیتی با اسلام حقیقی ندارد. اسلام دین محبت و خوبی هاست و سرمایه های مسلمانان باید صرف هزینه حرکت های فرهنگی شود تا بتوانیم با ساختن اینگونه فیلم ها قطره ای از محبت پیامبر را برای جهانیان به نمایش بگذاریم.
مجیدی با اشاره به اینکه نمایش فیلم محمد رسول الله (ص) در چهارم شهریور ماه آغاز خواهد شد و در افتتاحیه جشنواره منترال کانادا نیز به نمایش درخواهد آمد: با ساخت این فیلم قدم بزرگی در راه احیای فرهنگ اصیل اسلامی برداشته شده و من باور دارم که ساخت این فیلم نخستین قدم ایجاد نهضت فرهنگی در جهان اسلام برداشته شده است.
وی خطاب به مهمانان افزود: شهرکی که برای این فیلم ساخته شده قابلیت استفاده تا ۳۰ سال را داراست و از شما دعوت می کنیم برای نمایش چهره رحمانی پیامبر و اسلام در این مجموعه اقدام به تهیه فیلم کنید.
وی در پایان سخنان خود گفت: وظیفه داریم این فیلم را تبلیغ کنیم اما معتقدم این فیلم صاحبی دارد و او خود زمینه گسترش آن را در جهان فراهم می کند زیرا بر این باورم که نور الهی خاموش نخواهد شد.
پس از تجلیل از مجید مجیدی در مراسمی با حضور آیت الله اراکی، رییس سازمان صدا و سیما و جمعی از میهمانان خارجی با اهدای لوح و جوایز از تعدادی از خانواده های شهدای رسانه های جهان اسلام تقدیر شد.

نظر شما