شناسهٔ خبر: 36664 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

دانشجویان نمونه از معاون اول رییس جمهوری چه خواستند؟

مراسم تجلیل از دانشجویان نمونه سال ۱۳۹۳ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی فرصتی را فراهم کرد تا دو تن از دانشجویان نمونه دانشگاه های وزارت علوم و یک نفر از دانشجویان نمونه دانشگاه های علوم پزشکی درخواست ها و دغدغه های خود را با اسحاق جهانگیری معاون اول رییس جمهوری در میان بگذارند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا، در ابتدای این مراسم، مجری اعلام کرد که محمد فرهادی و سیدحسن قاضی زاده هاشمی وزرای علوم و بهداشت دولت تدبیر و امید ترجیح داده اند تا به جای سخنرانی های معمول در این گونه از مراسم ها، وقت سخنرانی آنها به دانشجویان نمونه تعلق بگیرد تا آنها بتوانند از این فرصت برای بیان درخواست ها و دغدغه های خود استفاده کنند.
با این حال اسحاق جهانگیری پس از شنیدن سخنان دانشجویان از وزرا خواست تا آنها به این دغدغه ها و درخواست ها پاسخ دهند و در حقیقت بخشی از وقت سخنرانی خود را به دانشجویان و وزرا داد.
لیلا پهلوان زاده یکی از دانشجویان نمونه رشته های هنر اولین دانشجوی نمونه ای بود که در سخنانی ۱۱ دغدغه و درخواست را از معاون اول رییس جمهوری و دولت تدبیر و امید طلب کرد.
وی خواستار ارج نهادن به مقوله پژوهش و اصلاح شیوه و ساختار توزیع بودجه های پژوهشی، توجه به کیفیت آموزش به جای رشد کمیت، توجه وی‍ژه به دیپلماسی علمی، توجه ویژه به اعطای بورس های تحصیلی به افراد شایسته و واجد شرایط، اعطای فرصت جذب به عنوان هیات علمی به دانشجویان نمونه و نخبه، توجه به ظرفیت رشته های فرهنگی و هنری، تسهیلات بیشتر برای مقاطع تحصیلات تکمیلی و استفاده از دانشجویان نمونه در سمت های علمی شد.
امکان رقابت بین دانشجویان دانشگاه های غیردولتی و همچنین پیام نور با دانشجویان دانشگاه های دولتی و برتر و همچنین عضویت دانشجویان نمونه در بنیاد نخبگان از دیگر درخواست های این دانشجوی نمونه بود.
بعد از وی رضا وفایی دانشجوی نمونه رشته های پزشکی نیز در سخنانی خواستار آموزش با پژوهش های روزآمد شد و تصریح کرد که آموزش باید بتواند نگرش دانشجو را به بهترین سمت هدایت کند.
به گفته وی پژوهشی که منجر به تدوین دستورالعمل ها نبوده و با صنعت آمیخته نشود و منجر به تولید ثروت نگردد، فاقد ارزش و اعتبار است.
حسن موسوی چلک دانشجوی نمونه دیگر وزارت علوم نیز تاکید کرد ما مخالف اعطای بورس نیستیم اما بورس به عنوان هدیه ای به سیاسیون درست نیست و حق دانشجویان نمونه و نخبه است که در زمینه بورس مطالبه گر باشند.
وی تجاری سازی دانشگاه ها را به نفع آنها ندانست و خواستار تشکیل قطب های علمی در سراسر کشور به جز شهر تهران شد.
این دانشجوی نمونه همچنین خواستار توجه ویژه دولت تدبیر و امید به حوزه اجتماعی در برنامه ششم توسعه شد و از دولت خواست تا پس از توافق هسته ای با قدرت های بزرگ، رسیدگی به اقشار آسیب پذیر را در اولویت برنامه های خود قرار دهد.
معاون اول رییس جمهوری نیز در این مراسم لوح تقدیر تمامی ۶۰ دانشجوی نمونه را به همراه وزرای علوم و بهداشت به آنها اهدا کرد و در پایان با آنها عکسی به یادگار گرفت.
از ۶۰ دانشجوی نمونه سال ۱۳۹۳، ۴۰ دانشجو متعلق به دانشگاه های وزارت علوم بودند که از بین آنها ۳۴ نفر مرد و ۶ نفر زن بودند.
همچنین از ۲۰ دانشجوی نمونه دانشگاه های علوم پزشکی کشور ۱۵ نفر مرد و ۵ نفر زن بودند.

نظر شما