شناسهٔ خبر: 36685 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

کودکان به مهمانی شاهنامه دعوت شدند

جشنوارۀ کودک و شاهنامه با تلاش جمعی از نهادهای فعال حوزۀ کودک و نوجوان و حمایت سازمان میراث فرهنگی روزهای ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در کاخ موزۀ نیاوران برگزار می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از مهر؛ سیدعلی کاشفی خوانساری، از برگزاری جشنواره«کودک و شاهنامه» همزمان با روز شعر و ادب پارسی خبر داد و افزود: در این دوره از جشنواره که به همت مهد کودک باغ ستاره‌ها و با همراهی مؤسسۀ پژوهشی کودکان دنیا و نشریه شهرزاد صورت گرفته، برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری، با محوریت موضوع خانواده در شاهنامه  فردوسی، برای کودکان پیش‌بینی شده است.

به گفته مدیرمسئول نشریه شهرزاد، در این جشنواره، کارگاه هایی مانند قصه گویی، گرافیتی، نقاشی، بازی، عروسک سازی، کاردستی، نقالی، دوخت و دوز، نمایش، ورزش و غیره برای کودکان و نوجوانان برگزار خواهد شد.

کاشفی در پاسخ به این‌که چرا دومین دوره از جشنواره با تاخیری چند ساله(از سال ۱۳۸۷ تاکنون) برگزار می‌شود گفت: دوره اول را نشریه شهرزاد برگزار کرد و بعد به دلیل مسایل مالی نتوانستیم چنین جشنواره‌ای را برگزار کنیم. دور دوم به همت مهد کودک باغ ستاره‌ها برگزار می‌شود و جز ارتباط موضوعی، ربط چندانی میان این دو دوره وجود ندارد.

به گفته او شاهنامه به خاطر وجود داستان‌های اسطوره‌ای و پهلوانی برای کودکان خواندنی و جذاب است و بچه‌ها می‌توانند قصه بگویند و داستان‌‌های شاهنامه را بشنوند.

دومین جشنوارۀ کودک و شاهنامه بعد از ظهر روزهای پنجشنبه و جمعه ۱۲ و ۱۳ شهریورماه در مجموعۀ فرهنگی - تاریخی نیاوران واقع در تهران، میدان شهید باهنر (نیاوران) برپا خواهد شد.  نخستین دوره این جشنواره سال ۱۳۸۷ برگزار شد.

نظر شما