شناسهٔ خبر: 36719 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

تصمیم شورای شهر بیرمنگام انگلیس نویسنده ها را عصبانی کرد

اقدام شورای شهر بیرمنگام انگلیس در کاهش بودجه کتابخانه ها و در پی آن توقف خرید کتاب های جدید توسط کتابخانه ها، عصبانیت کتابداران و نویسنده ها را در پی داشته است.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ کتابخانه عمومی شهر بیرمنگام در غرب انگلیس در نامه ای در پایگاه اطلاع رسانی خود هفته گذشته اعلام کرده بود 'به دلیل ضرورت کاهش هزینه های عمومی توان خرید کتاب یا روزنامه های جدید را نداریم؛ بنابراین خوشحال خواهیم شد اگر علاقمندان کتاب های خود را که طی ۱۲ ماه گذشته منتشر شده اند، به کتابخانه بخشند'. 
پنی هالبروک یکی از اعضای شورای شهر بیرمنگام با تایید این خبر گفت: ما با کاهش شدید بودجه در شورای شهر روبرو هستیم و باید از هزینه ها بکاهیم با وجود این خواستار کمک های مردمی نیستیم و تنها بعضی کتابخانه ها مانند کتابخانه بیرمنگام از مردم خواسته اند در صورت رضایت کتاب های خود را به کتابخانه ببخشند. با وجود این انتظار نداریم مردم کاهش بودجه های دولت را جبران کنند.
این اقدام شورای شهر و کتابخانه بیرمنگام غیر از عصبانیت کتابداران مخالفت نویسندگان را نیز در بر داشته است. 
موسسه کتابداران حرفه ای (یک اتحادیه صنفی کتابداران) در نامه ای خطاب به رییس شورای شهر نگرانی شدید خود را از کاهش خدمات کتابخانه ای به مردم ابراز و نسبت به به این تصمیم به شدت انتقاد کردند. 
نیک پول رییس این موسسه نوشته است: ما بابت ارائه خدمات مستمر به مردم و شهروندان بیرمنگام در سایه این تصمیم شورای شهر به شدت نگران هستیم.
وی از شورای شهر می خواهد 'به دقت تاثیرهای این کاهش هزینه را بر خدمات کتابخانه ای، مردم این شهر و اقتصاد آن بررسی کنند'. 
جاناتان کو نویسنده انگلیسی نیز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: این موضوع که شورای شهر ۱۸۰ میلیون پوند برای ساخت کتابخانه ای جدید هزینه می کند اما همزمان از خرید کتاب های تازه برای کتابخانه ها سرباز می زند؛ باعث تعجب است....ریاضت وارد آخرین مرحله خود شده است.
بیرمنگام بزرگ ترین و پرجمعیت شهر انگلیس بعد از لندن با دو میلیون و ۳۰۰ هزار نفر جمعیت (سرشماری ۲۰۱۳) در غرب این کشور واقع شده است. 

نظر شما