شناسهٔ خبر: 36738 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

انتشار سیاست نظام سلطه در خاورمیانه

جزوه سیاست نظام سلطه در خاورمیانه از سید هاشم میرلوحی در باب ماهیت امپریالیستی آمریکا با تأکید بر سیاست‌های این کشور در خاورمیانه منتشر شد.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از شبستان؛ جزوۀ «سیاست نظام سلطه در خاورمیانه»، درس‌گفتاری از سید هاشم میرلوحی در باب ماهیت امپریالیستی آمریکا است. این درس‌گفتار حاصل سلسله جلسات هفتمین دورۀ آموزشى تربیتى «والعصر» است که در سال ۱۳۸۵ برگزار شد و به همت مؤسسۀ علمی فرهنگی سدید پس از پیاده‌سازى و ویرایش در اختیار علاقه‌مندان قرار مى‌گیرد.

بنابراین گزارش، درک برخی از اعمال و رفتار ها در سیاست خارجه آمریکا برای بسیاری دشوار است به خصوص سیاست های خاورمیانه ای آمریکا و سوالات زیادی را در ذهن بسیاری ایجاد کرده، چرا آمريكا  تلاش مي‌كند به هر نحو ممكن حضور خودش را در خاور‌ميانه تثبيت كند؟

پاسخ به سوالاتی همچون چرا از ابتداي پيروزي انقلاب اسلامي ايران آمریکا سياست‌هاي بحران ساز را عليه ايران اعمال كردند؟، چرا تا این اندازه تاكيد دارند ايران دست از فناوري هسته اي  بکشد؟ و تا این حد تلاش می کنند ايران  به يك كشور و رژيم خنثي تبدیل بشود؟، چرا اين همه فشار و این حجم از محاصره اقتصادي به ایران تحمیل شد؟، چرا به گونه اي رفتار مي‌كنند كه جمهوري اسلامي ايران را منزوي كنند؟ و چرا نظام جمهوري اسلامي ايران كه مردمي‌ترين نظام در صحنه سياسي يك جامعه است به عنوان يك نظام ميلیتاریستي و مولد تروريست معرفی می کنند؟ از محورهای اصلی این کتاب است.

گفتنی است، این نوشتار سعی دارد ضمن تبیین علت اهمیت خاورمیانه و موقعیت ایران به این سوالات پاسخ دهد.

نظر شما