شناسهٔ خبر: 36746 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

نیمه برافراشته شدن پرچم های اماکن فرهنگی ایتالیا در پی کشته شدن باستان شناس سوری توسط داعش

در پی قتل بی رحمانه خالد اسد باستان شناس سوری و حفاظت کننده آثار باستانی شهر پالمیرا در سوریه بدست جنایتکاران داعش، موزه های دولتی و اماکن فرهنگی شهر رم و سایر شهرهای ایتالیا به نشان عزا و ادای احترام، پرچم های خود را نیمه برافراشته کردند.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از ایرنا؛ رییس انجمن ملی شهرداری های ایتالیا ضمن محکوم کردن قتل بی رحمانه خالد اسد در سوریه به دست داعش، پیشنهاد داد تا پرچم های موزه ها و اماکن فرهنگی در ایتالیا به نشان عزا و ادای احترام، به حالت نیمه برافراشته در آیند . 
'اینیاتزیو مارینو' شهردار رم نیز بلافاصله از این پیشنهاد استقبال کرد و موزه های پایتخت ایتالیا نیز پرچم هایشان را به حالت نیمه برافراشته درآوردند. 
این در حالی که شهرداران سراسر ایتالیا نیز با استقبال ازاین پیشنهاد پرچم های موزه ها را به نشان عزا به حالت نیمه برافراشته درآوردند. همچنین پیشنهاد شد تا مکانی باستانی در شهر رم به وی اختصاص داده شود. 
این باستان شناس ۸۲ ساله سوری یک ماه پس از آن که به اسارت گروه های تروریستی داعش در آمده بود به دلیل مقاومت در برابر شکنجه و خودداری از دادن اطلاعات مورد در خواست آنها در مورد محل گنجینه های با ارزش تاریخی این شهر به قتل رسیده است. 

نظر شما