شناسهٔ خبر: 36788 - سرویس دیگر رسانه ها
نسخه قابل چاپ

برگزاری پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی

پنجمین سمینار بین‌المللی جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی با حضور علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مجموعه تئاترشهر آغاز می‌شود.

به گزارش فرهنگ امروز به نقل از تسنیم؛ پنجمین سمینار بین المللی جشنواره نمایش های آیینی و سنتی با آغاز روز نخست شهریور ماه در سالن کنفرانس مجموعه تئاترشهر از ساعت ۱۵:۳۰ آغاز می‌شود.

بخش سمینار در نخستین روز خود با حضور و سخنرانی علی مرادخانی معاون امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی،‌ داود فتحعلی بیگی دبیر جشنواره و حمیدرضا اردلان دبیر سمینار برپا می‌شود.

همچنین در این روز داود فتحعلی بیگی درباره بدل پوشی،‌ آتول تیواری فعالیت های روایی_نمایشی در هندوستان و گرایش های آیینی از هند،‌سم ازارت درباره انسان، شهر و معماری آیینی روی کاغذ از بلژیک،‌ ابوطالب مظفری درباره سنت های سوگئاری مردان و زنان از افغانستان، رامتین شهبازی درباره مطالعه فرهنگ و طبیعت از منظر نشانه شناسی فرهنگی در اجرای شاهنامه خوانی، صدیقه جمشیدی درباره مفهوم زمان در متون و اجرای شبیه خوانی، الهام ذوالفقاریان درباره بررسی ساختارهای موجود در شبیه نامه ها با نگاهی بر ساختارهای چهارگونه متداول و حجت اسدیان درباره ذات تئاتر و نسبت آن با آیین از ایران _فلاند ارائه پژوهش می کنند.

در پنجمین دوره سمینار جشنواره نمایش های آیینی و سنتی قرار است پژوهشگرانی از کشورهای هندوستان، بلژیک، آلمان، تاجیکستان،‌ اتریش، اندونزی، لهستان،‌ فنلاند، ژاپن و ایران در خصوص آیین و سنت های فرهنگ کشور های مختلف ارائه مقاله و پژوهش کنند.

هفدهمین جشنواره نمایش‌های آیینی و سنتی به ریاست علی نصیریان و دبیری داود فتحعلی بیگی از ۴ الی ۱۰ شهریور ماه در تهران برگزار می‌شود.

نظر شما